خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، روند بازیابی بایننس کوین (BNB) در سطح 300 دلار با مقاومت قدرتمندی روبه‌رو است؛ ولی پولبک سطحی آن (یعنی کاهش قیمت اندک آن) نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) پوزیشن‌های معاملاتی خود را شتاب‌زده نبسته‌اند، زیرا آن‌ها انتظار دارند روند صعودی ادامه یابد.

نمودار قیمت بایننس کوین

گاوها سعی خواهند کرد از ناحیه‌ی بین سطح 275 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (264 دلار) به خوبی دفاع کنند. اگر قیمت از این منطقه بالاتر برود، گاوها دوباره سعی خواهند کرد بایننس کوین را به بالای 300 دلار برسانند. چنان‌چه آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، این ارز دیجیتال می‌تواند حرکت خود را به سمت بالا و تا سطح مقاومت قدرتمند 350 دلار آغاز کند.

ولی اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، پیش‌بینی‌های صعودی برای مدت کوتاهی بی‌اعتبار خواهند شد. در این صورت، قیمت بایننس کوین ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (240 دلار) کاهش یابد.

قیمت ریپل (XRP) در روزهای 30 و 31 جولای (8 و 9 مرداد) از سطح مقاومت پیش روی خود در قیمت 0.39 دلار بالاتر رفت، ولی گاوها نتوانستند ریپل را در سطوح بالاتر حفظ کنند. این مسئله مشخص کرد که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) هنوز تسلیم نشده‌اند و با قدرت از سطح 0.39 دلار دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت ریپل

افزایش تدریجی شیب خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.36 دلار) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت نشان‌دهنده‌ی برتری جزئی گاوها است. اگر قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر برود، احتمال شروع یک حرکت صعودی را به منطقه‌ی بین 0.39 تا 0.41 دلار افزایش می‌دهد. در این صورت، قیمت ریپل می‌تواند تا 0.48 دلار افزایش یابد.

در مقابل، چنان‌چه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، مشخص می‌شود که معامله‌گران در حال فروش هستند، زیرا آن‌ها انتظار دارند ریپل ظرف چند روز پیش رو در این محدوده باقی بماند. شکستن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (0.34 دلار) می‌تواند راه را برای کاهش قیمت تا 0.30 دلار هموار کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین