خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، پالیگان (MATIC) در ماه جولای روند بسیار امیدوارکننده‌ای به خود گرفت و ظرف 30 روز توانست 83 درصد رشد کند. این پلتفرمِ قرارداد هوشمند از راهکار مقیاس‌بندی لایه‌ی 2 استفاده می‌کند و هدف آن تبدیل شدن به یک زیرساخت اساسی برای وب-3 است. با این حال، با توجه به آمار ضعیف آن در میزان سپرده‌ها و آدرس‌های فعال، سرمایه‌گذاران مردد هستند که آیا این روند صعودی برای پالیگان می‌تواند پایدار باشد یا خیر. 

نمودار قیمت پالیگان

به گزارش کوین تلگراف، شرکت والت دیزنی پالیگان را به عنوان برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ی خود جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واقعیت افزوده، توکن غیر مثلی (NFT) و هوش مصنوعی انتخاب کرده است. این انتخاب باعث شروع حرکت صعودی پالیگان شد.

یکی دیگر از دلایل حرکت صعودی قیمت پالیگان، افزایش تعداد پلتفرم‌های ارائه‌دهنده‌ی لیکویید استیکینگ (سهامگذاری نقدی) برای توکن‌های MATIC بود؛ به این ترتیب، دارندگان این توکن‌ها می‌توانند پاداش‌های بیش‌تری دریافت کنند.

علی‌رغم این‌که ارزش پالیگان هم‌اکنون 69٪ از سقف تاریخی خود فاصله دارد، هم‌چنان یکی از 14 توکن برتر از نظر ارزش بازار است. به علاوه، این شبکه دارای 1.72 میلیارد دلار سپرده‌ی قفل‌شده در قراردادهای هوشمند است؛ این دارایی در صنعت کریپتو به عنوان ارزش کل قفل‌شده یا TVL شناخته می‌شود.

کوین مارکت کپ

علی‌رغم افزایش 83 درصدی ارزش پالیگان در 30 روز، ارزش کل قفل‌شده (TVL) این شبکه با توکن‌های MATIC ظرف همین دوره به اندازه‌ی 42 درصد کاهش یافته است. به عنوان مقایسه باید گفت، مثلا ارزش کل قفل‌شده‌ی فانتوم (FTM) در طول 30 روز  فقط 14٪ کاهش یافته و حتی کلیتن (KLAY) در همین دوره 11٪ افزایش یافته است.

ارزش کل قفل شده پالیگان

از نظر دلاری، ارزش کل قفل‌شده‌ی فعلی پالیگان با 1.42 میلیارد دلار، 67 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، طبق داده‌های دیفای لاما، چنین رقمی با میزان ارزش قفل شده‌ی 2.08 میلیارد دلاری سولانا (SOL) یا 2.52 میلیارد دلاری آوالانچ (AVAX) فاصله‌ی چندانی ندارد.

برای تایید این مسئله که آیا کاهش ارزش قفل‌شده‌ی پالیگان ناشی از کاهش میزان پذیرش عمومی آن است، می‌توانیم معیارهای مربوط به میزان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) آن را تحلیل کنیم. با وجود این، برخی از برنامه‌ها، مانند بازی‌ها و بازارهای NFT، به سپرده‌های زیادی نیاز ندارند، بنابراین معیار TVL در این موارد سیگنال درستی نشان نمی‌دهد.

استفاده 30 روزه از برنامه های پالیگان

داده‌های بالا نشان می‌دهند که پالیگان مقداری از جذابیت خود را در بازار از دست داده است. با این حال، پروژه‌های آینده‌ی پالیگان هنوز راه‌اندازی نشده‌اند؛ این پروژه‌ها شاید بتوانند قیمت پالیگان (MATIC) را به بالای 1 دلار برسانند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین