خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت بیت کوین (BTC) در روز دوشنبه، 10 مرداد، بار دیگر کاهش یافت؛ بیت کوین برای چهارمین روز متوالی مسیری رو به پایین را دنبال می‌کند؛ این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران خوش‌بین هستند که دوره‌ی بازار نزولی بیت کوین به سر رسیده است.

قیمت بیت کوین (BTC) روز گذشته با 3.5 درصد کاهش به 22994 دلار رسید. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت 22,858.43 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

رشد اخیر قیمت بیت کوین عمدتا تحت تاثیر سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین یا همان هودلرها بود - این افراد بیش‌ترین اعتقاد را به این ارز دیجیتال دارند و تحت شرایط بازار حاضر نیستند بیت کوین‌های‌شان را بفروشند. ولی سرمایه‌گذاران جدید هم‌چنان تردید دارند که آیا حرکات صعودی بیت کوین آن‌قدر قدرتمند هستند که به دوره‌ی نزولی بازار پایان بدهند یا خیر.

موسسه‌ی تحقیقاتی گلسنود در گزارشی نوشت: «با توجه به داده‌های آن‌چین، شبکه‌ی بیت کوین همچنان تحت سلطه هودلرها است و هنوز هیچ نشانه‌ی قابل توجهی از تقاضای جدید برای خرید بیت کوین مشاهده نمی‌شود.»

ولی عدم ورود سرمایه‌ی جدید به بازار بیت کوین تنها عاملی نیست که باعث بلاتکلیفی وضعیت قیمت این ارز دیجیتال و کاهش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران جدید به ورود به این بازار شده است. کارمزدهای انتقال در شبکه‌ی بیت کوین هم‌چنان در وضعیت نزولی به سر می‌برند؛ این کارمزدها به پایین‌ترین سطح خود در سال نزدیک می‌شوند - روزانه 13.4 BTC یا حدود 22983.80 دلار.

به گفته‌ی گلسنود، افزایش کارمزدهای انتقال در شبکه‌ی بیت کوین «می‌تواند نشانه‌ای از بهبود روند بازار باشد،» هم‌چنین، «بازارهای صعودی معمولا باعث می‌شوند نرخ‌های کارمزد شبکه هم‌چنان بالا بمانند.»

با توجه به این‌که برخی از تحلیلگران به این مسئله خوش‌بین بودند که فدرال رزرو اندکی از سختگیری‌های خود را در خصوص افزایش نرخ بهره کاسته است، ارز دیجیتال محبوب بازار با افزایش قابل توجهی رو‌به‌رو شد و به بالای 24000 دلار رسید؛ این مسئله علاقه‌ی سرمایه‌گذاران را به ورود به بازار برانگیخت. ولی فقط چند روز پس از آن، بازار شاهد افت قیمت بیت کوین بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی مجدد تاثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد و تورم، قصد دارد از میزان سختگیری سیاست‌های پولی خود بکاهد - این میزان از سختگیری در چند ماه گذشته باعث تخلیه‌ی نقدینگی از بازار و آسیب دیدن روند رشد بازارهایی مانند بازار کریپتو شده بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو تا پایان سال جاری نرخ بهره را تا حدود 3.3 درصد افزایش دهد - نرخ بهره در حال حاضر، حدود 2.375 درصد است؛ ولی بعید است که نرخ بهره بیش‌تر از این‌ها افزایش یابد.

پرستون کالدول، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی مورنینگ‌استار، هفته‌ی گذشته در گزارشی گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ بهره فدرال از اوج 3 درصد در ابتدای سال 2023 به 1.5 درصد تا سال 2024 کاهش یابد».

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین