خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) در چند روز گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داد و قیمت خود را به بالای 24000 دلار رساند؛ آلتکوین‌ها نیز به سودهای مطلوبی دست یافتند. ولی پس از انتشار گزارش درآمد تسلا که نشان داد این شرکت 75 درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است، حرکت صعودی هفته‌ی گذشته با یک وقفه‌ی کوتاه روبه‌رو شده است.

با این‌که بریک‌اوت شدید قیمت‌ها در این هفته نشانه‌ی مثبتی به همراه داشته است، تحلیلگران معتقدند بهبود پایدار وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به عملکرد قوی وال استریت بستگی دارد.

قیمت بیت کوین 19 جولای (28 تیر) به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (22,966 دلار) و سطح مقاومت 23,363 دلار حرکت کرد و جایگاه خود را حفظ کرد. این اتفاق به طور بالقوه نشان‌دهنده‌ی یک تغییر روند است.

نمودار قیمت بیت کوین

اگر گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) بتوانند قیمت بیت کوین را بالای 23363 دلار حفظ کنند، مومنتوم صعودی افزایش خواهد یافت و قیمت بیت کوین می‌تواند به هدف 28171 دلار برسد. در این سطح ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت به فکر رسیدن به سود بیفتند و اقدام به فروش کنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21461 دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده‌ی مثبت رسیده است. این علائم نیز وضعیت مطلوب بازار را برای گاوها نشان می‌دهند.

خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) برای شکست دادن گاوها، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، مشخص می‌شود که بریک‌اوت اخیر احتمالا یک تله‌ی گاوی بوده است.

حرکت صعودی اتریوم (ETH) در حال نزدیک شدن به مقاومت قدرتمند 1700 دلار است. خرس‌ها در 19 جولای سعی کردند قیمت را پایین بیاورند ولی گاوها تسلیم نشدند و موفقیت نسبتا خوبی به دست آوردند. این مسئله نشان می‌دهد که معامله‌گران به قیمت‌های بالاتر فکر می‌کنند و این افزایش سریع قیمت باعث نشده است آن‌ها دچار هیجان فروش شوند.

نمودار قیمت اتریوم

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی کامل را نشان می‌دهند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نزدیک به منطقه‌ی اشباع خرید شده است. این نشان می‌دهد روند صعودی قیمت با مقاومت شدیدی مواجه نیست. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 1700 دلار برسانند، اتریوم ممکن است تا سطح روانی 2000 دلار و سپس تا قیمت 2200 دلار نیز افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از 1700 دلار کاهش یابد و به زیر 1493 دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 1280 دلار برسانند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین