خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند (خرس‌ها) تلاش می‌کنند بیت کوین (BTC) را به زیر 19000 دلار برسانند تا سود خود را از بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهند. تحلیلگرانی که اندیکاتور MVRV-Z را برای بیت‌کوین رصد می‌کنند، معتقدند این ارز دیجیتال هنوز به کف نرسیده و قیمت آن هم‌چنان می‌تواند پایین‌تر بیاید - اندیکاتور MVRV-Z معیاری است که ارزش کل بازار بیت کوین (MV) را با «ارزش تحقق‌یافته» (RV) آن می‌سنجد؛ به عبارت دیگر، این اندیکاتور میزان بالا یا پایین بودن قیمت بیت‌کوین را نسبت به «ارزش منصفانه‌ی» آن اندازه‌گیری می‌کند.

اقتصاددان، تاجر و کارآفرین مشهوری به نام الکس کروگر به این نکته اشاره کرد که حجم معاملات بیت کوین در ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسید. افزایش حجم معاملات در یک روند نزولی معمولا نشان‌دهنده‌ی وقوع کاپیتولاسیون - فروش از روی ترس و ناامیدی از بازگشت قیمت‌ها - است و و این مسئله «کف اصلی قیمت را ایجاد خواهد کرد». به اعتقاد کروگر، اگر بیت کوین از الگوی تاریخی بازار نزولی 2018 پیروی کند، کف قیمت در همین ماه (جولای) تشکیل خواهد شد.

فتیله‌ی بلند کندل قیمت بیت کوین در اول جولای (10 تیر) نشان می‌دهد، خرس‌ها با اندکی افزایش قیمت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21,396 دلار) شروع به فروش می‌کنند. با این‌که خرس‌ها قیمت را به زیر 19637 دلار رساندند، ولی هنوز نتوانسته‌اند مومنتوم این حرکت نزولی را تقویت کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای 19637 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، بیت کوین دوباره می‌تواند به سمت متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد. بسته شدن قیمت بیت کوین در بالای سطح 22000 دلار به طور بالقوه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تغییر روند باشد. آن‌گاه بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (25938 دلار) نیز صعود کند.

در مقابل، چنان‌چه قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید، مشخص می‌شود که خرس‌ها هم‌چنان کنترل بازار را در دست دارند. آن‌گاه فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 18626 دلار برسانند. در این صورت، بیت کوین می‌تواند به منطقه‌ی حمایتی مهم 17960 دلار و سپس به 17622 دلار سقوط کند.

این منطقه برای گاوها بسیار مهم است و آن‌ها باید به خوبی از آن دفاع کنند، زیرا شکست قیمت به زیر آن می‌تواند شروع مرحله‌ی بعدی روند نزولی باشد. آن‌گاه بیت کوین ممکن است تا 15000 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته‌ی بیت کوین

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد، خرس‌ها با قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع می‌کنند. هر دو میانگین متحرک دارای شیب منفی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه‌ی منفی قرار دارد؛ این مسئله نشان می‌دهد خرس‌ها قدرت بیش‌تری دارند. شکست قیمت به زیر 18626 دلار می‌تواند خرس‌ها را قوی‌تر کند.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، پیش‌بینی‌های نزولی دست‌کم در کوتاه‌مدت بی‌اعتبار می‌شوند. آن‌گاه بیت کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه صعود کند؛ البته، خرس‌ها در این ناحیه دوباره چالش بزرگی را برای گاوها ایجاد خواهند کرد. اگر قیمت از این سطح مقاومت بالاتر برود، بیت کوین می‌تواند تا 21000 دلار و پس از آن، تا 22000 دلار افزایش یابد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین