خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا لحن تلخ خود را حفظ کرد و اکنون در حدود 1823.00 دلار در هر اونس تروی معامله می‌شود. دلار آمریکا در نیمه اول روز بین سود و زیان متغیر بود و پس از انتشار داده‌های دلسردکننده ایالات متحده، افزایش یافت. شاخص اعتماد مصرف‌کننده CB در ژوئن به 98.7 کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از فوریه 2021 است. به طور مرتبط، نظرسنجی نشان داد که در میان افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم، که انتظار می‌رود به صعود ادامه دهد، انتظارات مصرف‌کنندگان به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در تقریبا یک دهه گذشته رسیده است.

وال استریت سقوط کرد و شاخص‌های اصلی اکنون به پایین‌ترین حد خود در هفته مبادله می‌شوند که باعث کاهش رشد متوسط ​​روز دوشنبه شده است. دلار از شرایط امن خود سود می‌برد، که همچنین به نفع فلز درخشان است. در این سناریو، XAU/USD در نزدیکی پایین‌ترین سطح هفتگی خود یعنی 1818.54 دلار در هر اونس تروی، محدود به محدودهٔ محدود میانه روز، تثبیت می‌شود.

بازیگران بازار در تلاش هستند تا افزایش نرخ‌ها و اثرات بالقوه آن بر اقتصاد را ارزیابی کنند. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رکود اقتصادی آتی در ایالات متحده، اروپا و بریتانیا برای شروع این فهرست وجود داشته باشد، زیرا فشار قیمت‌ها همچنان در حال افزایش است و بانک‌های مرکزی را مجبور به اتخاذ تدابیر تهاجمی‌تر علیه آن می‌کند. روز سه‌شنبه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تکرار کرد که تیم او قصد دارد در ماه ژوئیه نرخ‌ها را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد، اما افزود که در صورت نیاز امکان افزایش بیشتر وجود دارد.

چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت قیمت طلا

نمودار فنی قیمت طلا
نمودار روزانه XAU/USD نشان می‌دهد که ریسک به سمت نزول منحرف شده است، اگرچه بدون حرکت کافی برای تأیید یک حرکت دیگر به سمت جنوب. این فلز درخشان به زیر خط روند نزولی که از اوج 16 ژوئن می‌رسد در حال رشد است و اکنون قیمت صعودی را در حدود 1840 دلار محدود کرده است. در بازه زمانی ذکرشده، شاخص‌های فنی در سطوح منفی باقی می‌مانند اما فاقد قدرت جهت‌گیری هستند. میانگین متحرک ثابت می‌ماند، اما SMA 20 و 200 در حدود 1840 دلار همگرا می‌شوند و مقاومت را ایجاد می‌کنند.

قرائت فنی در نمودار 4 ساعته به نفع ادامه نزولی است، زیرا SMA نزولی 20 به عنوان مقاومت روزانه عمل می‌کند، در حالی که لغزش خود را به زیر مقاومت‌های طولانی‌تر می‌کشد. نشانگر مومنتوم تا حدی پایین‌تر از خط وسط خود حرکت می‌کند، در حالی که نشانگر RSI بدون قدرت جهت‌گیری واضح، در اطراف 42 حرکت می‌کند.

سطوح پشتیبانی: 1,814.70 1,803.90 1,789.50

سطوح مقاومت: 1,831.50 1,843.20 1,853.10

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین