خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا صبح روز دوشنبه در آسیا افزایش یافت؛ زیرا برخی از کشورهای گروه هفت (G7) قصد دارند واردات شمش از روسیه را ممنوع کنند، که ممکن است باعث کاهش عرضه شود.

معاملات آتی طلا تا ساعت 23:59 به وقت شرقی (0359 GMT) با 0.37 درصد افزایش به 1837.05 دلار رسید. دلار که معمولاً معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش داشت.

به عنوان راهی برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بحران این کشور و اوکراین، ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و کانادا همچنین قصد دارند واردات طلای جدید از روسیه را در جریان اجلاس سران G7 ممنوع اعلام کنند.

رهبران گروه 7 قصد دارند حمایت نامحدودی از اوکراین در دفاع از این کشور ارائه کنند.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز جمعه گفت که از افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره در ماه ژوئیه حمایت می‌کند، در حالی که جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که ترس از رکود در ایالات متحده بیش از حد است.

صندوق بین‌المللی پول روز جمعه پیش‌بینی رشد اقتصادی ایالات متحده را کاهش داد، زیرا انقباض پولی فدرال رزرو ممکن است تقاضا را کاهش دهد، اما پیش‌بینی کرد که ایالات متحده «به‌دقت» از رکود اجتناب خواهد کرد.

SPDR Gold Trust، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن با 0.2 درصد کاهش به 1061.04 تن در روز جمعه از 1.063.07 تن در روز گذشته رسید.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 1.08 درصد افزایش یافت. پلاتین 0.58 درصد افزایش یافت در حالی که پالادیوم 0.73 درصد افزایش یافت.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین