خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، در حال حاضر، دیسنترالند (MANA) در میان برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در فهرست کوین مارکت کپ در جایگاه 32 قرار دارد. ولی آیا تغییر و تحولات اخیر در بلاک چین به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک می‌کنند؟ در ادامه، با تحلیل نمودارهای قیمت دیسنترالند به پیش‌بینی قیمت آن در سال 2022 می‌پردازیم.  

کانال کلتنر

کانال کلتنر یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال است که با اندازه‌گیری نوسان‌ها در بالا یا پایین کندل‌ها، به تعیین جهت روند قیمت کمک می‌کند. از سیگنال‌های کانال کلتنر دیسنترالند می‌توان نتیجه گرفت که قیمت این توکن ممکن است ظرف چند روز صعودی شود. پیش‌بینی‌ها برای روند بلندمدت نیز صعودی هستند.

شاخص قدرت نسبی دیسنترالند

شاخص قدرت نسبی (RSI)، مومنتوم نسبی را در میزان تغییرات اخیر قیمت اندازه‌گیری می‌کند؛ به این ترتیب، این اندیکاتور نشان می‌دهد آیا یک دارایی در وضعیت اشباع خرید قرار دارد یا اشباع فروش یا در وضعیتی بینابین آن‌ها. مقدار RSI نمودار یک روزه‌ی دیسنترالند 47.25 است. این نشان می‌دهد که این توکن روندی خنثی دارد، زیرا بین 30 و 50 قرار گرفته است. این عدد می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شروع یک روند صعودی باشد، زیرا با دور شدن RSI از عدد 30 و ناحیه‌ی اشباع فروش، خریداران بیش‌تری وارد بازار می‌شوند.

نمودار دیسنترالند

از نمودار بالا در می‌یابیم که میانگین متحرک 200 روزه در بالای میانگین متحرک 100 روزه قرار دارد - یعنی سرمایه‌گذاران در بلند مدت به سود خواهند رسید. از آن‌جا که شکاف بین دو میانگین متحرک زیاد است و هر دو میانگین متحرک بالاتر از کندل اخیر هستند، روند صعودی بعدی ممکن است طولانی باشد.

نمودار زیر نشان می‌دهد قیمت دیسنترالند (MANA) در چند روز گذشته کاهش یافته است. قیمت این توکن ظرف 7 روز گذشته نیز 2.9 درصد کاهش یافته است. اگر این روند معکوس شود، دیسنترالند ممکن است روند صعودی به خود بگیرد؛ به این ترتیب، قیمت این توکن می‌تواند سطح مقاومت 1.075 دلار را بشکند و خود را به سطح مقاومت 5.598 دلار برساند.

نمودار دیسنترالند

در مقابل، اگر سرمایه‌گذاران در دیسنترالند بخواهند با سایر بخش‌های بازار کریپتو همراهی کنند، خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) ممکن است کنترل این توکن را نیز در دست بگیرند و آن را از دستاوردهای خود دور کنند. به عبارت ساده‌تر، قیمت دیسنترالند (MANA) ممکن است به 0.339 دلار سقوط کند.

ولی به طور کلی، پیش‌بینی بلندمدت قیمت دیسنترالند (MANA) برای سال 2022 صعودی است. با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ، دیسنترالند امکان دارد حتی از بالاترین قیمت تاریخی خود (ATH) در حدود 5.90 دلار نیز عبور کند. البته، دیسنترالند تنها در صورتی می‌تواند از سقف تاریخی خود عبور کند که بسیاری از مقاومت‌های روانی پیش روی خود را در هم بشکند. اگر این روند صعودی ادامه یابد، دیسنترالند (MANA) تا پایان سال 2022 به 5.598 دلار یا حتی به نزدیکی 8 دلار نیز خواهد رسید.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین