خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، دولت چین با اشاره به رکود شدید بازار کریپتو، به سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال هشدار داد، ارزش بیت کوین (BTC) به زودی به صفر خواهد رسید.

ساوت چاینا مورنینگ پست در 22 ژوئن (1 تیر) گزارش داد، آژانس خبری دولتی چین، اکونومیک دیلی، درباره‌ بی‌ارزش شدن بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا هشدار داده است تا شهروندان را از استفاده از ارزهای دیجیتال منصرف کند.

به گفته‌ی اکونومیک دیلی، کشورهای غربی با ایجاد بازاری با اهرم بسیار بالا که «ظاهرا بسیار فناورانه ولی به شدت قابل دستکاری» است، با استفاده از عوامل خارج از این بازار، باعث افزایش نوسان‌های قیمت بیت‌کوین می‌شوند.

به گفته‌ی این روزنامه: «بیت‌کوین چیزی نیست جز یک رشته کدهای دیجیتال و بازده‌ی سرمایه‌گذاری در آن عمدتا از خرید در کف و فروش در سقف به دست می‌آید.

در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه‌گذاران کاملا از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، این ارز دیجیتال به ارزش اصلی خود باز می‌گردد - یعنی صفر.»

یوان دیجیتال چین

دولت چین در جولای سال گذشته استخراج بیت کوین را ممنوع کرد. این کشور برنامه‌های بزرگی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به نام یوان دیجیتال چین (e-CNY) در سراسر کشور دارد. چین در سپتامبر سال گذشته، تمام تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و در سال ۲۰۱۸، صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را نیز از فعالیت در این کشور منع کرد.

البته، دولت چین تنها نهادی نیست که در مورد روند قیمت بیت کوین پیش‌بینی‌های ناامیدکننده‌ای ارئه می‌دهد.

موسس و مدیر عامل شرکت تحلیل بازار دیمارک آنالیتیکس در روز دوشنبه، در مصاحبه‌ای گفت که معتقد است بازار کریپتو در یک مسیر طولانی کاهش قیمت افتاده است، زیرا ارزش بیت کوین از اوج 69000 دلاری خود به زیر 50 درصد رسیده است.

به گفته‌ی وی، «چنین وضعیتی نشان می‌دهد بیت کوین، به احتمال بسیار بالا، برای رسیدن به بالاترین سطح قیمت خود به سال‌ها، و شاید هم به دهه‌ها زمان نیاز دارد.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین