خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) هم‌چنان با یک چالش سخت در نزدیکی سطح روانی 20000 دلار روبه‌رو است؛ گاوها و خرس‌ها (معامله‌گرانی که به ترتیب، به دنبال افزایش و کاهش قیمت‌ها هستند) دائما تلاش می‌کنند برتری خود را در بازار نشان دهند. گزارشی از طرف شرکت معاملاتی کیوسی‌پی کپیتال نشان می‌دهد، میزان تامین مالی در بازارهای مشتقه ثابت است و شرایط نزولی بازار به تدریج کم‌رنگ می‌شود. 

بیت کوین 

گاوها تلاش می‌کنند شرایط قیمت بیت کوین را بهبود ببخشند، ولی سایه‌ی بلند کندل قیمت در 21 ژوئن (31 خرداد) نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

نمودار قیمت بیت کوین

تنها نکته‌ی مثبت برای بیت کوین این بود که گاوها در 22 ژوئن (1 تیر) در قیمت 20000 دلار شروع به خرید کردند. چنان‌چه روند قیمت از سطح کنونی به سمت بالا حرکت کند، خریداران سعی خواهند کرد قیمت بیت کوین را به بالای 22000 دلار برسانند. این می‌تواند مسیر بیت کوین را برای افزایش احتمالی قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24076 دلار) هموار کند.

گاوها در این سطح احتمالا با یک مقاومت قدرتمند رو‌به‌رو خواهند شد، ولی اگر بتوانند بر این مانع غلبه کنند، توقف بعدی‌شان ممکن است سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (28678 دلار) باشد.

چنان‌چه قیمت بیت کوین کاهش یابد و به زیر 19600 دلار برسد، این پیش‌بینی صعودی بی‌اعتبار خواهد شد. در این شرایط، احتمال تست مجدد پایین‌ترین نرخ روزانه در 18 ژوئن (28 خرداد)، یعنی 17622 دلار، افزایش می‌یابد.

اتریوم 

اتریوم (ETH) پایین‌ترین سطح روزانه‌ی خود را در 18 ژوئن (881 دلار) تجربه کرد، در 21 ژوئن به 1194 دلار رسید، و اکنون (23 ژوئن/2 تیر) 1079 دلار است؛ این مسئله نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و با اندکی افزایش قیمت، شروع به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها اجازه ندهند اتریوم از سطح قیمت کنونی پایین‌تر بیاید، ETH می‌تواند دوباره به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1368 دلار) صعود کند. این سطح بسیار مهمی برای خرس‌ها است و آن‌ها در طول روندهای نزولی همیشه از سطح متحرک نمایی 20 روزه به شدت دفاع کرده‌اند.

چنان‌چه قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین‌تر بیاید، خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند اتریوم را به 1000 دلار و سپس به 881 دلار برسانند. شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند نشانه‌ی از سرگیری روند نزولی باشد. از سوی دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، قیمت اتریوم ممکن است تا 1700 دلار نیز افزایش یابد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین