خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بلومبرگ، قیمت گاز طبیعی اروپا بین سود و زیان در نوسان بود زیرا معامله‌گران سیگنال‌هایی را ارزیابی کردند که هزینه‌های بالای سوخت، تقاضای صنعتی را در مقابل کاهش عرضه روسیه مهار می‌کند.

معاملات آتی معیار پس از افت 2 درصدی، 1.2 درصد افزایش یافت. قیمت‌ها همچنان حدود هشت برابر میانگین فصلی است و باعث کاهش مصرف صنعت می‌شود. سیتی گروپ اعلام کرد، در بریتانیا، مصرف گاز صنعتی در سال جاری حدود 49 درصد کاهش یافته است که تقریباً برابر با تقاضای قبل از همه‌گیری است.

قیمت‌ها پس از افت شدید در هفته گذشته که روسیه فشار بیشتری بر جریان گاز به این قاره اعمال کرد، ثابت ماند؛ اقدامی که برخی کشورها را بر آن داشت تا برای تولید برق به زغال‌سنگ متوسل شوند. ایتالیا، یکی از بزرگترین خریداران گاز روسیه، به طور موقت تولید زغال‌سنگ را افزایش می‌دهد و به کشورهایی مانند آلمان، اتریش و هلند می‌پیوندد تا نیروگاه‌های برق را احیا کند یا محدودیت‌های سوخت کثیف‌تر را حذف کند.

محموله‌های گازپروم PJSC (MCX:GAZP) از طریق نورد استریم - بزرگترین خط لوله به اتحادیه اروپا - در حدود 40 درصد ظرفیت باقی می‌ماند و باعث کاهش عرضه به خریداران در آلمان، فرانسه، ایتالیا و برخی از کشورها می شود.

کانادا، جایی که توربین نورد استریم برای تعمیر متوقف شده است، در حال مذاکره با آلمان در مورد چگونگی احترام به تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، بدون آسیب رساندن به متحد خود است. این توربین‌ها در کانادا تولید شده‌اند و باید به طور مرتب توسط شرکت زیمنس انرژی آلمان برای تعمیر و نگهداری به آنجا فرستاده شوند.

معاملات آتی گاز ماه اول هلند، معیار اروپایی، با 1.2 درصد افزایش به 127 یورو در هر مگاوات ساعت در ساعت 9:09 صبح در آمستردام رسید. آن معاملات در روز سه شنبه 4.1 درصد افزایش یافتند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین