خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، طلا برای چهارمین روز متوالی در روز چهارشنبه شاهد مقداری فروش بود و در نیمه اول معاملات اروپا به پایین‌ترین حد چهار روزه خود در حدود 1823 دلار سقوط کرد.

گرچه طلا تا این میزان کاهش یافته است، با این حال، اقتصاددانان در Commerzbank انتظار دارند که فلز زرد بالاتر از سطح 1800 دلار باقی بماند.

طلا مانند سنگ سخت نیست

طلا در هفته‌های اخیر مکرراً نتوانسته است به محبوبیت خود به عنوان یک پناهگاه امن عمل کند، علی‌رغم ترس از رکود که در پس کاهش قیمت‌ها به دلیل چرخه‌ کالاها بوده است.

طی چند هفته گذشته، افزایش علاقه خرید در قیمت‌هایی که دقیقاً بالاتر از مرز 1800 دلار بود، مشاهده شد که مانع از سقوط قیمت طلا به زیر این آستانه شد. ما انتظار داریم این بار نیز تقریباً همین اتفاق بیفتد و کاهش محسوس بیشتری را در قیمت طلا متصور نیستیم.

تورم موضوع اصلی امروز در شهادت پاول رئیس فدرال رزرو در مقابل کمیته بانکداری سنای آمریکا خواهد بود. اگر بازار چیز جدیدی از این شهادت بیاموزد، این احتمالاً از طریق حرکت در یورو/دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه نیز بر طلا تأثیر خواهد گذاشت.

طلا سنگ سخت نیست

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو موضع سختگیرانه خود را حفظ خواهد کرد و نرخ‌های بهره را با سرعت بیشتری برای مهار تورم فزاینده افزایش خواهد داد. در واقع، بازارها در نشست بعدی FOMC در ماه ژوئیه، 75 واحد بر ثانیه افزایش نرخ بهره را افزایش دادند. انتظارات هاوکیش فدرال رزرو مقداری حمایت از دلار آمریکا را افزایش داد که به نوبه خود تقاضا برای طلای دلاری را تضعیف کرد. به نظر می‌رسید که گاوها تحت تأثیر خلق و خوی رایج عدم ریسک قرار نگرفته باشند، که به نفع XAU/USD پناهگاه امن است.

در میان تردیدها مبنی بر اینکه بانک‌های مرکزی بزرگ می‌توانند نرخ‌های بهره را برای مهار تورم فزاینده بدون تأثیر بر رشد اقتصادی افزایش دهند، احساسات بازار همچنان شکننده است. این امر، همراه با اختلالات زنجیره تامین جهانی ناشی از بحران روسیه و اوکراین و شیوع اخیر کووید-19 در چین، به تشدید ترس از رکود دامن زد. بدترشدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت که موج جدیدی از تجارت جهانی ریسک‌گریزی را به همراه داشت و منجر به سقوط شدید در بازارهای سهام شد.


جدای از یک دلار قوی‌تر، این ریزش بیشتر می‌تواند به برخی فروش‌های فنی در میان شکست‌های مکرر نزدیک به SMA بسیار مهم 200 روزه در دو جلسه معاملاتی گذشته نسبت داده شود. با این حال، باید دید که آیا خرس‌ها می‌توانند کنترل خود را حفظ کنند یا از شرط‌بندی تهاجمی قبل از شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مقابل کمیته بانکی سنا خودداری کنند. فعالان بازار به دنبال سرنخ‌های تازه‌ای در مورد مسیر سخت‌تر شدن سیاست فدرال رزرو خواهند بود، که بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای طلای بدون بازده کمک می‌کند.

خرس‌های طلا

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین