خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، هر اونس طلا با اندکی کاهش در حدود 1835 دلار معامله شد که برای دومین روز متوالی تغییر چندانی نکرد. با این حال، این فلز درخشان روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود رسید که در ساعات معاملات اروپا در عناوین مربوط به بحران به ثبت رسید. رهبران اتحادیه اروپا در این هفته نشست دیگری خواهند داشت و مذاکراتی در بازار وجود دارد که احتمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را مطرح می‌کند که این بار طلا را هدف قرار می‌دهد. رهبران در حال کار برای شناسایی بخش‌هایی هستند که ممکن است مورد ضربه قرار گیرند و فلز درخشان زیر رادار آنها قرار دارد.

در همین حال، جو بهتر بازار بر کمبود تقاضا برای فلز امن افزود. سهام موفق شدند در آسیا و اروپا رشد کمی داشته باشند، در حالی که شاخص‌های ایالات متحده به شدت افزایش یافته‌اند. به نظر می‌رسد با وجود ثابت‌ماندن سناریوی اقتصادی، ترس از رکود در حال حاضر کاهش یافته است. اعتماد بازارها پس از آن بهبود یافت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با اشاره به انتقال به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت که کشور می‌تواند از رکود جلوگیری کند، اما تاکید کرد که کشور بر تورم فعلی غلبه خواهد کرد.

چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت قیمت طلا

قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون برای مسیریابی تلاش کرده است. با این وجود، بر اساس خوانش‌های فنی در نمودار روزانه، ریسک به سمت نزولی منحرف می‌شود. فروشندگان همچنان پیشرفت‌های حول 200 SMA را که در حال حاضر 1.843.50 دلار است، رد می‌کنند، در حالی که SMA 20 کمی بالاتر از آن کاهش یافته است. در این میان، شاخص‌های فنی، هرچند در سطوح منفی بدون جهت باقی می‌مانند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که این جفت در زیر تمام میانگین‌های متحرک خود باقی می‌ماند، در حالی که اندیکاتورهای فنی به میزان اندکی در سطوح منفی پایین‌تر هستند، اگرچه قدرت کافی برای تأیید ادامه نزولی در کوتاه‌مدت ندارند. به طور کلی، این ریسک به سمت نزول منحرف شده است، با این حال یک شکست جهت‌دار در کوتاه‌مدت بعید به نظر می‌رسد.

سطوح پشتیبانی: 1,825.35 1,814.70 1,803.90

سطوح مقاومت: 1,846.00 1,853.10 1,867.25

نمودار قیمت طلا

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین