خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا پس از ردشدن در میانگین متحرک روزانه 200 (DMA) در 1843 دلار در روز گذشته، در حال گسترش زنجیره زیان خود به چهارمین روز معاملاتی متوالی در روز چهارشنبه است و به سمت آستانه 1800 دلار می‌رود. بهبود احساس ریسک در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر تقاضای پناهگاه امن دلار آمریکا در روز سه‌شنبه داشت. با این حال، قیمت طلا نتوانست از اصلاح مداوم دلار سرمایه‌گذاری کند، زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده کاهش خود را در بحبوحه‌ی ارزیابی مجدد سرمایه‌گذاران از سرخوشی پیرامون رکود بالقوه متوقف کرد. چرخش در شاخص‌های وال استریت، روحیه مثبت بازار را منعکس، و به عقب‌نشینی دلار کمک می‌کند، که باعث محدودیت ضررهای فلز درخشان می‌شود.

این روایت که افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق می‌دهد همچنان در بازی به سمت شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه، مورد انتظار است. پاول قرار است در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در برابر کنگره درباره گزارش سیاست پولی شش ماهه فدرال رزرو شهادت دهد. XAU/USD در این هفته نزدیک به پایین‌ترین سطح در 1826 دلار است، زیرا شعله‌ورشدن ناشی از ترس از رکود باعث افزایش جذابیت دلار برای حفظ امنیت شده است. اگرچه فروش ناشی از ریسک‌گریزی در بازدهی خزانه‌داری به گاوهای نر طلا مهلت موقت می‌دهد.

فرصتی برای گاوهای طلا

با توجه به شهادت پاول و جلسه پرسش و پاسخ، تأیید رئیس بانک مرکزی مبنی بر افزایش احتمالی ۷۵ واحدی نرخ بهره در ماه ژوئیه می‌تواند به افزایش معروف دلار کمک کند و در عین حال بازدهی را در منحنی افزایش دهد. در چنین حالتی، قیمت طلا می‌تواند کاهش خود را به سمت حمایت کلیدی 1800 دلار تسریع بخشد. بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 97 درصد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 75 واحد در ثانیه در ماه آینده قیمت‌گذاری می‌کنند. در همین حال، آخرین نظرسنجی رویترز پیش‌بینی‌های متوسط ​​را برای افزایش 50 واحدی در ثانیه در ماه سپتامبر نشان داد که نشان می‌دهد فدرال رزرو همچنان متعهد به مبارزه با تورم است.

نمودار قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا

از نظر فنی، راه‌اندازی روزانه کاملاً به نفع خرس‌ها متمایل است، با آزمایش حمایت از خط روند رو به رشد در 1810 دلار که پس از ردشدن بالای 200 DMA در موارد متعدد اجتناب‌ناپذیر است.

علاوه بر این، DMA نزولی 21 تنظیم شده است تا از 200 DMA افقی برای نزول عبور کند، که اگر اتفاق بیفتد تشکیل متقاطع خرسی را تأیید می‌کند. کراس اوور نزولی به روند نزولی مجدد فلز زرد اعتبار می‌بخشد.

سپس فروشندگان در مسیر رسیدن به رقم کلیدی 1800 دلاری، پایین‌ترین قیمت 1805 دلاری ژوئن را به چالش خواهند کشید.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) به سمت جنوب زیر 50.00 قرار دارد که نمای نزولی روی فلز را توجیه می‌کند.

از طرف دیگر، قیمت طلا به یک حرکت پایدار بالاتر از سد 200 DMA نیاز دارد تا حرکت نزولی جاری را معکوس کند. 21 DMA در آن سطح منطبق است.

پذیرش بالاتر از دومی می‌تواند سطح روانی 1850 دلار را آزمایش کند. بسته‌شدن روزانه بالاتر از این سطح، قله‌های متناوب را در 1858 دلار تهدید می‌کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین