خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، علیرغم تلاش‌ها برای بازگشت به بازارهای سهام، فشار متوسط ​​بر طلا برای سومین جلسه معاملاتی متوالی ادامه دارد. این فشار مستقیماً با افزایش بازده اوراق قرضه بلندمدت بدهی ایالات متحده و چندین کشور توسعه‌یافته دیگر مرتبط است.

اوراق قرضه و طلا مانند کشتی‌های ارتباطی عمل می‌کنند: افزایش بازده واقعی بلندمدت، سرمایه را به سمت بازارهای بدهی از طلا دور می‌کند. در دو سال گذشته، همبستگی معکوس بین بازدهی طلا و خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده بسیار قوی بوده است: قیمت طلا در آگوست 2020 به اوج خود رسید، در حالی که بازدهی از 0.5 درصد افزایش یافت.


هفته گذشته، زمانی که بازده خزانه‌داری 10 ساله به طور موقت به 3.5 درصد افزایش یافت، منطقه 1800 دلار را آزمایش کرد.

با این حال، چندین نکته ضروری برای درک این همبستگی وجود دارد: اول اینکه، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری در هفته گذشته به بالاترین حد در 11 سال گذشته رسید، در حالی که طلا تنها به سطوحی که آخرین بار در ابتدای سال مشاهده شده بود، کاهش یافته است. به عبارت دیگر، خروج سرمایه فعال از طلا تنها زمانی رخ می‌دهد که بازدهی به شدت کاهش یابد، در حالی که روند بلندمدت به نفع فلز درخشان است. این همبستگی را می‌توان به راحتی با تورم توضیح داد که در بلندمدت قدرت خرید پول را کاهش می‌دهد.

ثانیاً، بازدهی 10 ساله به اندازه پیش‌بینی رشد اقتصادی تحت تأثیر نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت فدرال رزرو نیست. افزایش احتمال رکود در آیندهٔ قابل پیش‌بینی باعث کاهش بازدهی بلندمدت شده است. علاوه بر این، سیگنال‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد حرکت رو به بالا در بازدهی UST بسیار سریع بوده است و در کوتاه‌مدت یک عقب‌نشینی اصلاحی ایجاد می‌کند.

به نظر ما، خطر بالقوه برای طلا، انقباض بیشتر لحن فدرال رزرو است، یعنی اشاره به گام‌های جدید افزایش 75 واحدی نرخ بهره و تمایل به نگه‌داشتن نرخ‌ها بالاتر از تورم. اما تاکنون شاهد عملکرد بهتر تورم نسبت به نرخ‌های کلیدی بوده‌ایم و نظرات اعضای FOMC حاکی از تمایل به توقف با انقباض در محدوده 3.5 تا 4.0 درصدی، بدون تلاش برای کاهش تورم و بازگشت به نرخ است. این چشم‌اندازها بازده اوراق قرضه بلندمدت را کنترل می‌کنند و در عین حال علاقه به استراتژی خرید طلا را در طول رکودهای شدید افزایش می‌دهند.

در سطح محلی، بازدهی رو به افزایش اوراق قرضه برای فروشندگان طلا موثر است. این همچنین یک سیگنال نزولی به شکل تثبیت زیر میانگین متحرک 200 روزه دارد.

با این حال، انعطاف‌پذیری طلا زمانی توجه را به خود جلب کرد که بازارها انتظارات افزایش نرخ بهره را از 50 به 75 واحد و افزایش چند برابری خرید در افت زیر میانگین متحرک 200 روزه از دسامبر سال گذشته را بیش از حد برآورد کردند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین