خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، طلا در روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت و به 1835 دلار رسید. اقتصاددانان در Commerzbank آنچه را که اداره گمرک فدرال سوئیس امروز گزارش کرد، خلاصه می‌کنند. هند در میان سایر کشورها با 36 تن طلای وارداتی از سوئیس، برجسته است.

تقاضای قوی طلا در هند

همانطور که اداره گمرک فدرال سوئیس گزارش کرده است، سوئیس در ماه می 105 تن طلا صادر کرده است. کمتر از نیمی از این کل به چین و هند اختصاص یافت.

صادرات طلا به چین با 10 تن کمترین میزان در 14 ماه گذشته بود. این ممکن است مربوط به قرنطینه‌های ویروس کرونا باشد که زندگی عمومی را به شدت محدود کرده است.

هند فقط 36 تن طلا از سوئیس وارد کرد که بالاترین رقم در شش ماه گذشته است. قیمت طلا به روپیه هند از اواسط آوریل تا اواسط ماه مه به شدت کاهش یافته بود و ظاهرا هندی‌ها را به خرید طلا واداشت. بانک مرکزی هند قبلاً واردات طلا را بیش از 100 تن در ماه می گزارش کرده بود.

سوئیس در ماه می تقریباً هیچ طلایی به ایالات متحده یا بریتانیا صادر نکرد. با این حال، با توجه به اینکه ETF‌های طلا تقاضای زیادی نداشتند و خروجی برای آنها ثبت شده بود، تعجب‌آور نیست.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین