خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، قیمت اتریوم (ETH) پس از رشد کلی بازار ارزهای دیجیتال، اندکی افزایش یافته است. ارزش بازار جهانی کریپتو با 4.6 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، 913.18 میلیارد دلار است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت اتریوم با افزایش 7.25 درصدی طی 24 ساعت گذشته در سطح 1149.85 دلار قرار دارد.

پیش از این، اتریوم سطح حمایت 1739.5 دلاری خود را به سمت پایین شکست. همین مسئله باعث سقوط آزاد قیمت اتریوم به 886 دلار - در 18 ژوئن (28 خرداد) - شد. این روند نزولی به دلیل سقوط بازار جهانی اتفاق افتاده است. با این حال، پس از 18 ژوئن، قیمت اتریوم با نوسان‌های اندکی افزایش یافت.

نمودار قیمت اتریوم

انتظار می‌رود اتریوم افزایش قیمت مطلوبی را تجربه کرده و خط روند خود را بهبود ببخشد. اتریوم برای رسیدن به این هدف، باید سطح مقاومت 1272 دلاری خود را از پیش رو بردارد و حداقل تا سطح 1667 یا 1540 دلار به سمت بالا حرکت کند. این دو قیمت‌هایی هستند که اتریوم به ترتیب در 11 و 12 ژوئن (21 و 22 خرداد) ثبت کرده است.

با این‌که روند صعودی اتریوم در حال شکل‌گیری است، ولی برای مشاهده‌ی بازگشت آن به قیمت‌های هفته‌ی گذشته باید زمان بیش‌تری منتظر بمانیم؛ زیرا اتریوم به آرامی و به تدریج، مطابق با بازار کریپتو، روند صعودی خود را شکل می‌دهد.

اگر گاوها/ خریداران (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) با ارقام بالا شروع به خرید اتریوم کنند، می‌توان انتظار داشت که این کوین - به شیوه‌ای که در بالا ذکر شد - سطح مقاومت 1272 دلاری را در هم بشکند، و افزایش یابد. اگر قدرت خرید به طور ناگهانی افزایش یابد، قیمت اتریوم (ETH) بالاتر خواهد رفت.

فارغ از دو سقوط اخیر قیمت، اتریوم از 5 آوریل 2022 (16 فروردین 1401) در روند نزولی قرار داشته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) اتریوم 31.04 است؛ این مسئله نشان می‌دهد اتریوم در منطقه‌ی اشباع فروش قرار دارد. ولی از آن‌جا که شاخص قدرت نسبی این کوین به تازگی از سطح 30 فراتر رفته است، می‌توان به این نتیجه رسید که روند صعودی آن شروع شده و معامله‌گران ممکن است با ارقام بالایی شروع به خرید اتریوم کنند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین