خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود در شش روز اخیر یعنی 1849 دلار رسید و برای اولین بار در پنج هفته گذشته، هفته را در فضای سبز به پایان رساند. پیشرفت روز جمعه ادامه بازیابی فلز از پایین‌ترین سطح چهار ماهه 1787 دلاری بود که دوشنبه گذشته به آن رسید. اصلاح دلار آمریکا از بالاترین سطح دو دهه اخیر، کاتالیزور اصلی افزایش مجدد XAU/USD بود، اگرچه رابطه معکوس بین طلا و بازدهی خزانه‌داری آمریکا دوباره در کار بود، که عمدتاً بر حرکت قیمت این فلز درخشان در هفته قبل تأثیر گذاشت.

در روز جمعه، به ویژه موضوع پرواز به سمت ایمنی همچنان در بازی باقی مانده بود که باعث افزایش تقاضا برای پناهگاه‌های امن مانند دلار و اوراق قرضه دولتی ایالات متحده شد. بنابراین، نرخ‌های آمریکا متضرر شدند و زمینه‌های بیشتری برای بهبود طلا فراهم کردند. همچنین، چیزی که به دلار کمک کرد، فروش فناوری در وال استریت بود، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان نگران افزایش هزینه‌های استقراض و تأثیر آن بر رشد جهانی بودند و بانک‌های مرکزی بزرگ اکنون در چرخه انقباضی قرار دارند.

هفته جدید شاهد گشایش محکمی در آسیا بود، زیرا ریسک به شدت افزایش یافت و سرمایه‌گذاران به شرط‌بندی در مورد دلار ادامه دادند. بنابراین، قیمت طلا به بالاترین حد یک هفته اخیر خود به 1858 دلار رسید، زیرا بازارها در بحبوحه‌ی پایان تدریجی محدودیت‌های کووید، جهش اقتصادی احتمالی چین را تشویق کردند. با این حال، خوش‌بینی‌ها کمی کاهش یافت، زیرا سهام فناوری در شاخص‌های چینی سقوط کرد در حالی که پکن رکورد ابتلا به کووید را ثبت کرد. بازارها همچنین به ارزیابی تأثیر نرخ بهره بالاتر بر رشد جهانی ادامه می دهند. به نظر می‌رسد صعود طلا محدود شده است، زیرا بازدهی خزانه‌داری بازگشت مناسبی را آغاز می‌کند.

با نگاهی به آینده، نظرسنجی تجاری IFO آلمان می‌تواند به کاهش تنش‌های مربوط به کندی اقتصادی کمک کند، در حالی که اوراق بهادار ایالات متحده فاقد هرگونه انتشار کلان سطح بالا در این هفته است، و شروعی آرام برای دقیقه‌های هفته فدرال رزرو را آغاز می‌کند.

نمودار قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا

شکست صعودی از مقاومت خط روند نزولی در 1808 دلار که روز پنج‌شنبه تایید شد، به گاوهای نر طلا قدرت داده است، زیرا آنها به دنبال کاهش میانگین متحرک روزانه 21 روزه (DMA) در 1859 دلار هستند.

بسته‌شدن روزانه بالاتر از دومی برای تأیید یک برگشت صعودی مورد نیاز است و افزایش صعودی اضافی را به سمت میانگین متحرک روزانه 100 روزه (100-DMA) افقی در 1885 دلار نشان می دهد.

پیش از آن، رقم گردشده 1870 دلاری می‌تواند تعهدات نزولی را به چالش بکشد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حال نزدیک‌شدن به خط وسط است و به دنبال بازپس‌گیری آن است. این نشان می‌دهد که گاوها می‌توانند قبل از از سرگیری حالت بازیابی منتظر تایید باشند.

از طرف دیگر، پشتیبانی فوری در میانگین متحرک روزانه 200 روزه (200-DMA) با قیمت 1838 دلار مشاهده می‌شود. اگر فروشندگان موفق به یافتن جای پای محکمی در پایین‌تر از دومی شوند، افت شدید به سمت منطقه تقاضای 1800 دلاری را نمی‌توان رد کرد.

کاهش بیشتر می‌تواند حمایت قوی در 1787 دلار، تلاقی کف‌های چند ماهه و حمایت خط روند نزولی را آزمایش کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین