خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، آخرین معیارها در مورد ثبت‌های جدید و تمدید دامنه‌های موجود در ENS نشان می‌دهد که علاقه به خدمات هویت دیجیتال، رکوردهای پیشین را پشت سر گذاشته است. سرویس نام اتریوم به لطف آگاهی جامعه و هزینه‌های گس فی پایین، بهترین ماه در ثبت‌نام‌های جدید، تمدید حساب و درآمد را سپری می‌کند.

نیک جانسون، توسعه‌دهنده اصلی در سرویس نام اتریوم (ENS) در تاریخ 23 مه(2 خرداد 1401)، معیارهای خدمات دامنه Web3 تا ماه مه را تا کنون توییت کرد. او خاطرنشان کرد که اعداد ذکر شده هنوز آماده شکستن رکوردهای موجود هستند، زیرا آنها قبلاً در بالاترین حد خود (ATH) قرار داشتند، "و هنوز یک هفته از ماه مه باقی مانده است."

جانسون روز دوشنبه به کوین تلگراف گفت که عامل اصلی افزایش تقاضا در دامنه‌های ENS این است که مردم می‌توانند «جوامع مشترکی را بدون هیچ ساختار فراگیری که از قبل بر آنها تحمیل شده است، تشکیل دهند». این امر، نتایج شگفت انگیزی برای سرویس دامنه داشته است.

سرویس نام اتریوم (ENS) به سطح آگاهی رسانی و پذیرش بالایی رسیده است؛ اکثر والت‌ها ENS را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین میزان کاربرد این سرویس به سطح بالایی رسیده است.

ENS یک پروتکل بلاک چین منبع باز است که در سال 2017 تأسیس شد و به افراد اجازه می دهد هویت دیجیتالی را به کیف پول اتریوم (ETH) خود اختصاص دهند. هر نام یک توکن غیر مثلی (NFT) است که به .eth ختم می شود و می تواند به عنوان آدرس، هش رمزنگاری یا URL وب سایت عمل کند.

داده های به اشتراک گذاشته شده توسط جانسون نشان می دهد که تا کنون در ماه مه 304968 ثبت جدید، 13260 تمدید و 3165.85 ETH درآمد داشته است. همه این معیارها اوج‌های قبلی را پشت سر گذاشته است.

جانسون همچنین گفت که «هزینه‌های پایین گس فی قطعاً تأثیری» بر نرخ‌های بالاتر و تمدید حساب داشته است. ارسال یک تراکنش سریع در اتریوم تا زمان نگارش این مقاله حدود 22 GWEI هزینه دارد که طبق gasprice.io حدود 0.92 دلار ارزش دارد. در دوره‌های پر حجم، هزینه‌های گس‌فی می‌تواند بالاتر از 50 دلار باشد که ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده برای استفاده از شبکه عمل کند، مگر در موارد اضطراری.

شما می توانید یک ENS پنج کاربره را برای یک سال با قیمت 5 دلار ثبت کنید - قیمت بالای گس فی می تواند هزینه را چندین برابر کند، بنابراین قیمت گس تأثیر زیادی بر مقرون به صرفه بودن نام های ENS دارد.

علاقه به دامنه‌های ENS از آوریل که باشگاه‌های اجتماعی مانند 10k Club در ENS توجه زیادی را به خود جلب کردند، به سرعت در حال افزایش است. باشگاه 10k توسط صاحبان دامنه های ENS با شماره 0-9999 تشکیل شد. از آن زمان هم ثبت نام های جدید و هم تمدید حساب‌ها تقریباً دو برابر شده است.

رکورد بالای درآمدهای ENS همراه با رکود بازار، طرح‌هایی را در سازمان غیر متمرکز خودگردان (DAO) برای حذف منابع مالی برای توسعه مستمر ENS جرقه زده است. جانسون اظهار داشت که درآمد در نظر گرفته شده برای تامین مالی توسعه و نگهداری "برای آینده نامعلوم" به پروژه کمک می کند تا از نوسانات بیشتر بازار جلوگیری کند.

"با این تضمین در برابر اثرات بازار، وجوه اضافی می تواند آزادانه تر برای کمک به رشد اکوسیستم استفاده شود."

با این حال، معیارهای صعودی در قیمت‌های ENS منعکس نشده است. این توکن از زمان عرضه در نوامبر 2021 که در آن همه دارندگان دامنه .eth بخشی از عرضه را حذف کردند، در حال کاهش مداوم بوده است. بر اساس گزارش CoinGecko، ،ENS میزان 86 درصد از بالاترین قیمت تاریخ نوامبر خود به 12.21 دلار سقوط کرده است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین