خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از کوین تلگراف، ترس از رکود اقتصادی افزایش می یابد، زیرا کاهش 20 درصدی S&P 500 ، سهام را در بازار نزولی قرار می دهد و احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین و آلت کوین‌ها را افزایش می دهد.

هرکسی که عبارت «در ماه مه بفروش و برو» را ابداع کرد، بینش درخشانی داشت؛ عملکرد بازارهای ارزهای دیجیتال و سهام در سه هفته گذشته نشان داده است که این عبارت هنوز هم صدق می‌کند.

20 مه(30 اردیبهشت) شاهد فروش گسترده‌ای در تمام دارایی‌ها بوده است، و برای معامله‌گران گزینه‌های کمی برای فرار از قتل عام باقی می‌گذارند، زیرا نگرانی های تورم و افزایش نرخ‌های بهره همچنان در سرفصل اخبار است.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که قیمت بیت‌کوین (BTC) به کمتر از 29000 دلار می رسد، و معامله‌گران نگران هستند که از دست دادن این سطح، بازدید از سطح پایین 20،000 دلار را در هفته آینده تضمین کند.

نمودار 1 روزه بیت کوین

همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده است، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که بیت‌کوین ممکن است بر اساس پرایس اکشن قبلی آن پس از تلاقی مرگ، به 22700 دلار کاهش یابد.

به گفته شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال دلفی دیجیتال، شواهد بیشتری از کاهش انتظارات معامله‌گران را می‌توان در نسبت put/call برای بهره باز بیت‌کوین یافت، که در 18 می به 0.72 رسید.

نسبت put/call بیت کوین

دلفی دیجیتال گفت:

نسبت put/call به میزان بالا، نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال حدس و گمان هستند که آیا بیت‌کوین به روند نزولی خود ادامه می دهد یا خیر، یا می تواند به این معنی باشد که سرمایه‌گذاران سبد سهام خود را در برابر یک حرکت نزولی محافظت می کنند.

سهام وارد قلمرو بازار نزولی می‌شود

20 مه(30 اردیبهشت) مشکلات بیشتری را به بازارهای سنتی وارد کرد، زیرا شاخص S&P 500، میزان 1.62 درصد دیگر سقوط کرد که نشان دهنده کاهش بیش از 20 درصدی نسبت به بالاترین رقم تاریخ ژانویه 2022 و تشدید ترس از رکود بود. اگر شاخص موفق شود روز را با 20 درصد کاهش نسبت به بالاترین رکورد تاریخ خود ببندد، این شاخص رسماً در قلمرو نزولی قرار می گیرد.

نزدک و داو نیز در بحبوحه کاهش گسترده، زیان‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند، به طوری که نزدک، با کاهش 275 واحدی، 2.42 درصد سقوط کرد، از طرفی دیگر داو 362 واحد سقوط کرد و 1.28 درصد کاهش را نشان داد.

آلت‌کوین‌ها مثل همیشه نسبت به بیت‌کوین، بیشتر متضرر شدند

قیمت رمزارزها

آلت‌کوین‌ها ریزش قیمت زیادی داشتند؛ بیت‌کوین ، اتریوم و بازار سهام‌ها افت کردند. ارزش کلی بازار رمزارزها اکنون در رقم 1.234 تریلیون دلاری قرار دارد؛ شاخص دامیننس یا تسلط بیت‌کوین نیز در 44.6 درصد قرار دارد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین