خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اینوستینگ، در حالی که شرایط لرزانی بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است، شاخص تسلط بیت‌کوین همچنان می تازد. بیت‌کوین به طور تاریخی با وجود روند نزولی بازار، رمزارزها را تحت تسلط دارد.

شاخص تسلط بیت‌کوین همچنان اوج می‌گیرد

اگرچه بازار رمزارزها به نظر ضعیف است، بیت‌کوین همچنان پادشاهی می‌کند. این رمزارز شماره یک بازار ارزهای دیجیتال شاهد اوج گیری شاخص تسلط خود در این هفته بوده است، و در روز پنجشنبه به 45.27 درصد رسید. شاخص دامیننس یا تسلط بیت‌کوین بر بازار در اکتبر 2021(مهر 1400) به 45 درصد رسیده بود، این اتفاق هفته ها قبل از رسیدن به ATH در 69,000 دلار اتفاق افتاده بود.

ارزش بازار بیت‌کوین

تسلط ارزش بازار به نسبت بازاری که یک دارایی نشان می دهد اشاره دارد. بیت‌کوین از لحاظ تاریخی در دوره‌های نزولی بازار بیشترین تاثیر را داشته است، اما تمایل دارد در شرایط بازار صعودی، راه را برای سایر دارایی‌ها مانند اتریوم باز کند. سلطه بیت‌کوین مدت کوتاهی پس از شکستن 20000 دلار برای اولین بار در دسامبر 2020 به 70 درصد رسید، اما پس از آن در بیشتر سال 2021 با افزایش ارزش دارایی های دیگر با لطمه مواجه شد. تسلط بیت‌کوین در طول سال کنونی میلادی در حال افزایش بوده و در هفته گذشته جهش داشته است. بازار ارزهای دیجیتال تا کنون ماه متزلزلی را پشت سر گذاشته است و ارزش بازار جهانی از حدود 1.8 تریلیون دلار به 1.3 تریلیون دلار کاهش یافته است. در میان نوسانات، عملکرد بیت‌کوین ضعیف بوده است. رمزارز شماره یک، هشتمین کندل هفتگی متوالی خود را در این هفته در رنگ قرمز ثبت کرد، که  کاهشی بی‌سابقه حتی از نظر استانداردهای کریپتویی بوده است. براساس داده‌های TradingView، بیت‌کوین در حال حاضر حدود 30000 دلار معامله می‌شود که از سطح روانشناختی حیاتی 30000 دلار، مقداری بالاتر است. اگرچه بیت‌کوین در ماه‌های اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، اما بسیاری دیگر از آلت‌کوین‌ها لطمه بدتری دیدند که نشان می‌دهد چرا تسلط آن در حال افزایش است. بسیاری از شبکه‌های موسوم به لایه 1 جایگزین که در اواخر سال 2021 رونق گرفتند، در بحبوحه رکود، متحمل ضررهای زیادی شده‌اند. به عنوان مثال، سولانا 80.1 درصد از بالاترین رکورد خود فاصله دارد و در حدود 52.23 دلار معامله می شود. آوالانچ، یکی دیگر از تازه‌واردها در فضای قراردادهای هوشمند، در اواخر سال گذشته شاهد دستاوردهای بزرگی بود، اما در هفته‌های اخیر نیز کاهش یافته است. این آلت‌کوین 79.3 درصد از اوج خود فاصله دارد و در حدود 30.16 دلار معامله می شود. ترا، یکی از قوی‌ترین بازیگران سال 2021، نیز به دنبال مارپیچ مرگ ویرانگر هفته گذشته از بین رفت. جالب توجه است که با آغاز سقوط ترا، تسلط بیت‌کوین افزایش یافت. بازار با نوساناتی در طول هفته متزلزل شد، و برای مدت کوتاهی باعث شد USDT تثبیت خود را از دست بدهد و فروش های ناشی از وحشت مواجه شود و رو به زوال و نابودی رود. در حالی که بیت‌کوین نیز در این بحبوحه لطمه دید، اما نسبتاً در برابر سایر دارایی‌ها مقاومت می‌کند. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر حدود 567.9 میلیارد دلار است. اکنون این رمزارز در هفتمین ماه کاهشی خود، حدود 57 درصد از بالاترین قیمت خود فاصله دارد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین