خبر

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا که در صبح روز گذشته روندی صعودی به خود گرفته بود در ادامه روز کاهش شدیدی یافت و در نهایت در محدوده 1815 دلار بسته شد. هم اکنون نیز قیمت طلا بدون تغییر زیادی در همین عدد قرار دارد.

به نظر می رسد بازارها متقاعد شده اند که فدرال رزرو باید اقدامات شدیدتری برای تحت کنترل درآوردن تورم انجام دهد. در واقع این انتظارات با توجه به داده های مثبت خرده فروشی و همچنین صحبت های جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز گذشته تشدید شد.


طلا

جروم پاول در سخنرانی خود اظهار داشت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که تورم به محدوده سالم خود برسد حمایت خواهد کرد. تورم ایالات متحده در حال حاضر در عدد 8.3 قرار دارد و فدرال رزرو قصد دارد آن را به 2 درصد برساند.

سرمایه‌ گذاران همچنین نگران پیامد های اقتصادی احتمالی جنگ روسیه و اوکراین و قرنطینه‌ های شدید کووید 19 در کشور در چین هستند که می تواند باعث افزایش بیشتر تورم و به خطر افتادن رشد اقتصاد جهانی شود.

تنها عاملی که در حال حاضر از قیمت طلا حمایت می کند نگرانی ها درباره رشد اقتصادی است. افزایش نرخ بهره زمانی که با رشد اقتصاد همراه نشود می تواند رکود ایجاد کرده که هم اکنون ذهن بسیاری از اقتصاددانان را به خود مشغول ساخته است.



فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر داده های بازار مسکن ایالات متحده - مجوزهای ساختمانی و شروع ساخت و ساز مسکن - هستند که در ادامه امروز منتشر خواهد شد و می تواند بر روی بازار طلا تاثیر گذار باشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین