خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت میامی‌کوین (MIA) از سقف تاریخی خود، 0.055 دلار، در 20 سپتامبر (30 شهوریور) 92 درصد کاهش یافت، و در زمان نگارش این خبر به 0.004 دلار رسید. نیویورک‌کوین (NYC) نیز از بالاترین قیمت خود، 0.006 دلار، در 3 مارس (13 اسفند) 80 درصد کاهش یافته و با قیمت 0.0014 دلار معامله می‌شود.

طی چند هفته‌ی اخیر، از زمانی که سرمایه‌گذاران در بیش‌تر دارایی‌های دیجیتال حسابی نقره‌داغ شده‌اند، تقاضا برای کوین‌های MIA و NYC نیز تقریبا به طور کامل کاهش یافته است.

حجم معاملات این دو کوین در 24 ساعت گذشته به ترتیب تنها 70190 دلار و 45663 دلار بوده است. زمانی که میامی کوین و نیویورک کوین در بالاترین سطح قیمتی خود بودند، به ترتیب 1.6 میلیون دلار و 260000 دلار حجم معامله داشتند.

فرانسیس سوارز، شهردار میامی، بارها در خصوص موارد استفاده‌ی بالقوه از میامی کوین صحبت کرده است و اخیرا در ماه فوریه اعلام کرد آن‌ها 5.25 میلیون دلار از کیف پول ذخیره خود را برای حمایت از برنامه‌های شهری هزینه کرده‌اند.

اریک آدامز شهردار نیویورک نیز در ماه نوامبر با آغوش باز از نیویورک کوین استقبال کرد؛ وی گفت: « به مرکز جهانی وب 3.0 خوش آمدید! ما برای کمک به پیشرفت شهرمان روی فناوری و نوآوری حساب می کنیم.»

بلاک چین در نیویورک

این دارایی‌ها توسط پروژه‌ی CityCoins، یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین، با هدف ارائه راه‌های جمع‌آوری سرمایه ارز دیجیتال برای دولت‌های محلی مانند میامی و نیویورک، تنها شرکای این پروژه، ایجاد شده‌اند.

با توجه به این‌که وضعیت مقررات و قانون‌گذاری درباره‌ی ماینینگ کریپتو و معاملات ارزهای دیجیتال، حتی در ایالات متحده، هنوز شفاف و مطلوب نیست، انگیزه‌ی اصلی برای شرکت در این پروژه این است که قراردادهای هوشمند CityCoins به طور خودکار 30٪ از پاداش‌های استخراج یا ماینینگ را به کیف پول ذخیره‌ی نهادهای دولتیِ شریک در این پروژه اختصاص می‌دهند، و ماینرها نیز می‌توانند ۷۰ درصد باقی‌مانده را برای خود بر دارند.

به گفته‌ی آندره سرانو، رئیس پروژه‌ی CityCoins، در ژانویه سال جاری، ارزش کیف‌های پول‌ ذخیره میامی و نیویورک سیتی به ترتیب به حدود 24.7 میلیون دلار و 30.8 میلیون دلار رسید؛ این مسئله نشان می‌دهد در آن زمان تقاضای نسبتا خوبی برای استخراج این دارایی‌های دیجیتال وجود داشته است.

با این‌که دولت‌های محلی از این مشارکت‌ها منتفع می‌شوند، به نظر می‌رسد کاربران و سرمایه‌گذاران به اندازه‌ی کافی جذب این پروژه نشده‌اند و تقاضای قابل قبولی از سمت آن‌ها ایجاد نشده است.

مایکل بلومبرگ، پژوهشگر فناوری شهری، اخیرا پیشنهاد کرد که اگر برای جلب نظر سرمایه‌گذاران کاربردها و مشوق‌های جدیدتری به این پروژه اضافه نشود، این کوین‌ها بی‌فایده خواهند شد:

«اگر مردم نتوانند از این کوین‌ها کسب درآمد کنند، استخراج‌شان را متوقف می‌کنند، و تنها یک راه ورود سرمایه به این پروژه باقی می‌ماند؛ متقاعد کردن احمق‌‌ها به مشارکت در آن!.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین