خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، با ادامه عقب‌نشینی دلار از بالاترین سطح 20 ساله و مقابله با فشار ناشی از بازدهی قوی‌تر خزانه‌داری، طلا صبح چهارشنبه در آسیا کاهش یافت. سرمایه‌گذاران همچنین آخرین اظهارات جنگ‌طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا را هضم کردند.

معاملات آتی طلا تا ساعت 12:48 بامداد به وقت شرقی (4:48 به وقت گرینویچ) با 0.59 درصد کاهش به 1808.24 دلار رسید. دلار که معمولاً معکوس به طلا حرکت می‌کند، روز چهارشنبه افزایش یافت اما کاهش خود را به روز چهارم ادامه داد. افزایش اشتهای سرمایه‌گذاران برای شرط‌بندی های پرمخاطره‌تر نیز از جذابیت ارزهای امن جلوگیری کرد.

با این حال، بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده پس از افزایش شدید آنها در جلسه قبل ثابت ماند.

پاول روز سه‌شنبه متعهد شد که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را در صورت لزوم برای مهار تورم بالا که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، افزایش خواهد داد. فدرال رزرو تا به امروز نرخ بهره خود را در سال 2022 سه چهارم درصد افزایش داده است و در مسیر افزایش مجدد آن در دو نشست بعدی خود در ژوئن و ژوئیه 2022 است.

پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا سخنرانی خواهد کرد و نشست وزرای دارایی و بانک مرکزی G-7 در اواخر روز برگزار خواهد شد.

در آسیا و اقیانوسیه، تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه اول 2022 نسبت به سال قبل 1 درصد و سه ماهه 0.2 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص قیمت دستمزد استرالیا 2.4 درصد نسبت به سال قبل و 0.7 درصد در سه ماهه سه ماهه رشد کرد. .

آمارهای خرده‌فروشی و کارخانه‌ای قوی در ایالات متحده در ماه آوریل، با خرید وسایل نقلیه موتوری و بازدید از رستوران‌ها از سوی مصرف‌کنندگانی که علیرغم تورم بالا، هیچ نشانه‌ای از کاهش تقاضا را نشان نمی‌دهند، احساسات سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره و پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافتند در حالی که پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین