خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، تحلیلگران بازارهای کریپتو و بازارهای سنتی به شباهت‌های خیره‌کننده‌ای بین بحران اخیر در بازارها و روند نزولی ناشی از وحشت همه‌گیری کرونا در مارس 2020 پی برده‌اند.

پرسش اصلی این است که آیا این شروع یک رکود بزرگ‌تر است یا این‌که مانند سال 2020 ممکن است بازگشت قابل توجهی در قیمت‌ها ایجاد شود و بازارهای ارز دیجیتال و سهام وارد یک روند صعودی قدرتمند شوند.

تحلیلگری به نام آنتونی پامپلیانو امروز، 28 اردیبهشت، در توییتی عنوان کرد، از اوایل مارس 2020 (اسفند 1398) که هر بیت کوین (BTC) حدود 8545 دلار قیمت داشت، « قیمت این ارز دیجیتال 340٪ افزایش داشته است.»

«بیت کوین از اول مارس 2020 تاکنون 340 درصد افزایش یافته است.
از آن‌جایی که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان ارزش ارزهای خود را با نرخی تاریخی کاهش دادند، تنها یک دارایی وجود داشت که از سایر دارایی‌ها متمایز بود. بیت کوین یک فناوری عالی برای پس‌انداز است که از میلیاردها نفر در برابر سیاست‌های پولی نادرست محافظت می‌کند.»

رائول پال، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Real Vision، یکی از افرادی است که به بازگشت روند قیمت بیت کوین امیدوار است؛ وی معتقد است، بازار کنونی بیت‌کوین الگویی را ترسیم کرده‌ است که ویژگی‌های مشترکی با سقوط قیمت‌ها در مارس 2020 دارد.

طبق توضیحات وی، با کاهش قیمت‌ها در هفته‌ی گذشته، بیت کوین ممکن است مستقیما به پایین یک الگوی گُوِه سقوط کرده باشد و اکنون در محدوده‌ای قرار دارد که در نهایت منجر به افزایش مجدد قیمت می‌شود. وی گفت،

«این دقیقا شبیه همان الگویی است که در مارس 2020 شاهد آن بودیم.»

در 12 مارس 2020 (22 اسفند 1398)، سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از تاثیر همه‌گیری کووید-19 و قرنطینه‌های جهانی بر بازارها، دارایی‌های خود را از جمله بیت‌کوین به فروش رساندند. طبق گزارش CoinGecko، در آن روز، قیمت بیت کوین با 45 درصد کاهش، از 7935 دلار به 5142 دلار سقوط کرد.

شاخص ترس و طمع کریپتو در 17 می (27 اردیبهشت) به عدد 8 سقوط کرد؛ این آمار نیز از مارس 2020 تاکنون بی سابقه بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین از 2020 تاکنون

البته، پیش از این‌که معامله‌گران بخواهند بیش از حد هیجان‌زده شوند، باید گفت، با توجه به افزایش تورم و نرخ بهره در حال حاضر شرایط بازار بسیار متفاوت است. در آن زمان، دولت‌ها برای حمایت از قیمت‌ها بسته‌های حمایتی بی‌سابقه‌ای را ارائه دادند. رویترز در 14 می (25 اردیبهشت) طی گزارشی، جهش قوی بازار در سال 2020 را ناشی از «محرک بی‌سابقه فدرال رزرو» دانست.

با این حال، عده‌ای از تحلیلگران معتقدند، بیت کوین مانند آن‌چه در مارس 2020 رخ داد، «در حال ورود به دوره‌ای از فرصت‌های بزرگ است.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین