خبر

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در روزهای پایانی هفته گذشته روند پرنوسانی را تجربه کرد. فلز گران داخلی روز چهارشنبه گذشته به یک قدمی کانال 14 میلیون تومان رسید و در آخرین روز هفته با قدرت از این کانال عبور کرد. قیمت سکه در انتهای معاملات نقدی روز پنجشنبه  تا محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان پیشروی کرد. 

پیشروی قیمت سکه با کمک نرخ دلار

پیشروی سکه در روز های یاد شده در حالی بود که بازار طلای جهانی در حال عقب نشینی بود و  قیمت اونس طلا زیر محدوده 1850 دلار قرار داشت. تنها عاملی که باعث خوشبینی سکه بازان شده بود افزایش قیمت دلار و کانال شکنی اسکناس امریکایی در تهران بود.َ 

نرخ دلار در هفته قبل دو کانال شکنی را تجربه کرد.  قیمت دلار روز سه شنبه  وارد کانال 29 هزار تومان شد و روز چهارشنبه به نزدیک مرز 30 هزار تومان رسید. روند صعودی دلار در روز پنجشنبه هم ادامه داشت و دلار تا محدوده 30 هزار و 700 تومان بالا رفت. 

ضربه قیمت طلا و دلار به بازار سکه

اما روز گذشته قیمت اونس طلا فرو ریخت و تا مرز 1800 دلار عقب نشینی کرد. از طرفی هم سیگنال های جدید برجام از سرعت افزایش قیمت دلار کم کرد و اسکناس آمریکایی به سمت ابتدا و نیمه کانال 30 هزار تومان حرکت کرد و به تبع آن ضربه ای به قیمت سکه در معاملات پشت خطی وارد شد و قیمت سکه در مقطعی به کانال ۱۳ میلیون تومان برگشت اما دوباره به بالای ۱۴ میلیون تومان رسید.

دو پیش بینی متفاوت از بازار سکه

عده ای از معامله گران معتقد بودند که سکه بعد از روند صعودی مداوم نیاز به یک استراحت و اصلاح دارد، بنابراین این دسته از سکه بازان روند قیمت سکه در بازار امروز را نزولی پیش بینی می کردند

در مقابل آنها عده ای دیگر می گفتند تا زمانی که نرخ دلار بالای محدوده ۳۰ هزار تومان قرار دارد نباید انتظار افت چشمگیر در بازار سکه را داشت و فلز زرد رنگ داخلی به مسیر صعودی هفته گذشته ادامه خواهد داد.

 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین