خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌کورا، بازار کریپتو در این روزها وضعیت خوبی ندارد؛ ارزهای دیجیتال از دوره‌ی رونق خود پیش از شیوع همه‌گیری کرونا در 2020 تاکنون، چنین وضعیت فاجعه‌باری را تجربه نکرده بودند؛ در 2020 بیت‌کوین (BTC) از بالاترین قیمت خود (ATH) یعنی 20000 دلار فراتر رفت و یک روند صعودی دلپذیری را آغاز کرد. اکنون، به نظر می‌رسد وضعیت بازار وارونه شده و طبق گزارش CoinGecko، قیمت بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه، 22 اردیبهشت، حتی ۲۶۹۸۶ دلار را تجربه کرده است. 

نمودار قیمت بیت کوین

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، بیت کوین در کل دوره‌ی صعودی سال 2021 هرگز به 27000 دلار کاهش نیافته بود. این ارز دیجیتال حتی در فاز انباشت، از ماه می تا آگوست، بالای 28000 دلار باقی مانده بود. بنابراین، با توجه به این‌که بیت کوین امروز به کم‌تر از 26900 دلار رسید، احتمالا احساسات نزولی سنگینی بر بازار حکمفرما است.

یک معامله گر که با نام «گونر» شناخته می‌شود، سعی کرده است شرایط حاضر را بررسی کند تا به درک مناسبی از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال برسد.

به گفته‌ی گونر، قیمت بیت کوین اکنون در فاز توزیع قرار دارد. فاز توزیع برعکس فاز انباشت است. در این مرحله، دارندگان بیت کوین از موقعیت خود خارج می‌شوند و سعی می‌کنند تا هر قدر که بتوانند ارزش دارایی‌های خود را نجات بدهند. به عبارت ساده‌تر، افراد زیادی از جمله نهنگ‌ها و برخی از افرادی که برای مدت طولانی بیت‌کوین‌های زیاد در اختیار داشتند، تبدیل به فروشنده می‌شوند.

گونر در یک توییت گفت: 

«آخرین باری که وارد فاز توزیع شدیم، قیمت بیت کوین مستقیما به سطح 0.786 فیبوناچی (در حال حاضر 21 هزار دلار) کاهش یافت و سپس به سطح 0.5 فیبوناچی (در حال حاضر 37600 دلار) رسید.

تاریخ همیشه تکرار نمی‌شود، ولی توجه به آن همیشه ارزشمند است.» 

هم‌چنین، گونر بازار نزولی 2022 را با وضعیت بازار در سال 2019 مقایسه و ادعا کرد که هر دو مشابه‌‌ی یکدیگر هستند. اگر مشاهدات وی درست باشند، 37600 دلار تا 21750 دلار باید منطقه توزیع باشد. در این صورت، کاهش قیمت بیت کوین احتمالا تا 21000 دلار ادامه داشته باشد.

جنبه‌ی مثبت این مسئله این است که 21000 دلار فاز انباشت خواهد بود؛ یعنی پیش‌بینی می‌شود بازار در دست خریدارانی خواهد افتاد که معتقدند بیت کوین را با قیمت بسیار مناسبی می‌خرند. 

اگر پیش‌بینی گونر درست باشد، آینده‌ی بیت کوین این چنین خواهد بود:  وضعیت قیمت آن در هفته‌های آتی بدتر می‌شود، و پس از آن‌که قیمت آن به اندازه‌ی کافی کاهش یافت، به تدریج به سمت بالا باز می‌گردد؛ یعنی، پایان شب سیه سپید است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین