خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، علی‌رغم کاهش مداوم قیمت بیت کوین و آشفتگی بازار در روزهای اخیر، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ماینینگ از این مسئله نگران نیستند و حتی معتقدند فعالیت‌های آن‌ها تحت تأثیر نوسان‌های منفی قیمت قرار نمی‌گیرد.

برخی از ماینرها حتی این شرایط را فرصتی برای به دست آوردن سهم بازار می‌دانند، زیرا به اعتقاد آن‌ها، این وضعیت می‌تواند رقبای ضعیف‌تر را از میان بردارد.

قیمت بیت کوین (BTC) از شروع سال جاری میلادی تا به همین امروز به طور پیوسته کاهش یافته است؛ این سقوط شتاب گرفته و قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین حد از دسامبر 2020 (آذر 1400) رسانده است. با این حال، ماینرها در بحبوحه‌ی این وضعیت دشوار فعالیت‌های خود را متوقف نکرده‌اند. اگر روند نزولی بیت کوین تا پایان سال 2022 ادامه پیدا کند، ممکن است برخی حتی اشتیاق بیش‌تری برای استخراج پیدا کنند.

کوین تلگراف نظرات چند شرکت ماینینگ بزرگ را درباره‌ی این وضعیت و واکنش‌ آن‌ها به شرایط موجود بررسی کرده‌ است؛ این شرکت‌ها به کوین تلگراف گفته‌اند، استراتژی‌هایی که در این شرایط به کار می‌گیرند، آن‌ها را تقریبا از تمام اثرات بازار نزولی مصون نگه می‌دارد. برخی از این شرکت‌ها نیز معتقدند، خروج سایر ماینرها به دلیل محدودیت سرمایه در بازارهای نزولی فرصتی را برای شرکت‌های بزرگ‌تر ایجاد می‌کند و آن‌ها می‌توانند در غیبت رقبای کوچک‌تر خود به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنند.

ماینرهای بیت کوین

رایوت بلاک چین یکی از شرکت‌های بزرگ ماینینگ است که در حال حاضر در میان شرکت‌های ماینینگ سهامی عام در جایگاه هشتم قرار دارد؛ ارزش سهام شرکت رایوت 9.16 درصد کاهش یافته و قیمت آن در بازار سهام به 6.83 دلار رسیده است. ارزش این شرکت نسبت به بالاترین قیمت خود در فوریه 2021 (بهمن 1399) 90.5 درصد کاهش یافته است - ارزش سهام این شرکت در آن زمان 71.33 دلار بود.

با این حال، مدیران این شرکت نیز نسبت به نوسان‌های فعلی و آینده بازار بیت کوین بی‌تفاوت به نظر می‌رسند. مدیر عامل این شرکت نیز مانند برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ ماینینگ به «ترازنامه قوی و بدون بدهی بلندمدت» خود به عنوان نقاط قوت اصلی و قابل اتکای این شرکت اشاره می‌کند. به گفته‌ی وی، تغییرات در وضعیت بازار بیت‌کوین بر برنامه‌های این شرکت تأثیری نمی‌گذارند، بنابراین آن‌ها به رشد ماهانه‌ی نرخ هش خود ادامه می‌دهند.

با توجه به آشفتگی کنونی در بازارهای کریپتو پس از فروپاشی پروژه‌ی ترا (LUNA) و سقوط قیمت بیت کوین به 28931 دلار- در لحظه‌ی نگارش این مطلب - یعنی پایین‌ترین سطح از اول ژانویه 2021 (12 دی 1399) اکنون باید پرسید آیا ماینرها هم‌چنان می‌توانند طبق ادعای‌شان با قدرت بیش‌تری در این بازار به فعالیت خود ادامه دهند یا خیر.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین