خبر

بادوام‌ترین جنس میز اداری کدام است.

بهره‌گیری از مبلمان اداری باکیفیت و شیک یکی از مهم‌ترین نکات چیدمان و طراحی دفاتر اداری است. از سویی دیگر جنس مبلمان اداری مناسب یکی از دغدغه‌های خریداران این تجهیزات است چرا که میز کار شما نشان می‌دهد که چقدر در حرفه خود جدی هستید. کیفیت خوب مبلمان محیط اداری که  انواع میز و صندل، فایل‌های ذخیره سازی و پارتیشن را شامل می‌شود نشانه شهرت و حرفه‌ای بودن شماست . مبلمان اداری بی کیفیت و نازیبا وجهه بیزنس شما را خراب کرده و مشتریان شما را نا امید می‌کند. متریال‌ و جنس‌ ملزومات اداری از تنوع زیادی برخوردار است که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.  شما باید متریالی را برای میز اداری خود انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با محبوب‌ترین و بادوام‌ترین جنس میز اداری آشنا کنیم.

دوام مبلمان اداری مستقیماً به کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد.. بنابراین ، شهرت یک تولید کننده مبلمان اداری خاص ، به دلیل استفاده از متریال با کیفیت است که در نهایت محصولی با دوام را روانه بازار می‌کند.

اهمیت انتخاب میز اداری با کیفیت

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری اهمیت زیادی پیدا کرده است چرا که علاوه بر زیبایی نقش آن در بهبود وضعت کارایی کارمندان تثبیت شده است. نیروی کار شما مهم‌ترین سرمایه شماست و کارمندان شما کسانی هستند که روزانه ساعت‌های زیادی را در محل کار خود می‌گذرانند. اگر مبلمان اداری زیبایی که شما پسندیده‌اید نتواند راحتی و آسایش کارکنانتان را برآورده کند، همه‌چیز از بهره‌وری کارمندان گرفته تا میزان رضایت شغلی آنان را تحت تأثیر قرار دهد. ازاین‌رو بهتر است در وهله اول برای انتخاب مبلمان اداری مناسب نیاز‌های دفتر خود را در نظر بگیرید. کارمندان مبلمانی راحت می‌خواهند و شما نیز به دنبال دوام و  کیفیت هستید تا هر سال خرجی اضافه بابت تعویض مبلمان اداری خود متحمل نشوید. پس نکته مهم برای انتخاب میز اداری مناسب این است که کدام نوع از مبلمان اداری بهتر و بادوام تر است؟ کدام جنس مبلمان برای محیط اداری شما مناسب  است؟ آیا تمامی جنس‌ها از کیفیت لازم را دارا هستند؟

انواع میز اداری و جنس مناسب آن

غالباً در یک محیط اداری انواع مختلفی از میز‌ها بر حسب سمت و مقام افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور مثال میزهای مدیریت اغلب از جنس‌ چوب یا شیشه هستند و سایر میز‌های اداری مانند میز‌های کارکنان از جنس ام دی اف و یا آلومینیوم است. سؤال اساسی اینجا است که کدام‌یک از انواع مختلف میز‌های اداری بادوام‌تر هستند؟ چرا که میز اداری باید علاوه برزیبایی و هماهنگی با محیط، از کیفیت و کارایی لازم نیز برخوردار باشد. در ادامه متریال رایج میز‌های اداری را مشاهده خواهید کرد.

فلز:

در اغلب مدل‌های قدیمی میزهای اداری ، پایه‌های میز و قاب های مبلمان ساخته شده از فلز را می‌بینید. اما این روزها از فلز به عنوان ماده اولیه و اصلی مبلمان میز نیز استفاده می‌شود. مبلمان های فلزی اغلب از ورق استیلی که به شکل جعبه برش خورده و خم می‌شود ساخته شده اند.هنگام انتخاب مبلمان فلزی ، باید به ضخامت ورق توجه کافی داشته باشید. چون اگر خیلی نازک باشد دوام چندانی نخواهد داشت. میزهایی با ورق ضخیم اگرچه گران‌تر هستند اما دوام بیشتری دارند و  در برابر فرورفتگی و تغییر شکل نیز مقاوم هستند.

مبلمان­های فلزی غالباً دارای 10 سال ضمانت هستند که همین امر شاهدی بر استحکام و دوام آن‌ها است. با این حال هنگام خرید بهتر است گزینه‌هایی ساخته شده از فولاد یا آلومینیوم یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید تا مبلمانتان در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد.

 

چوب:

چوب متداول‌ترین ماده‌ای است که برای ساخت مبلمان اداری استفاده می‌شود. رایج‌ترین انواع چوب به کار گرفته شه در ساخت مبلمان اداری چوب درخت بلوط ، گیلاس ، گردو ، ماهاگونی و افرا است. رنگ آن‌ها ممکن است از قرمز و قهوه ای تیره تا روشن باشد. بهتر است مبلمان خود را به صورت سفارشی تهیه کنید  تا جلوه‌ای متفاوت و جذاب به محل کار خود ببخشید.  بسته به قابلیت استفاده و میزان نیاز به فضای ذخیره سازی ، می‌توانید از  میزهای اداری چوبی با پایه‌های متحرک ، کشوهای چوبی ، قفسه‌های یک یا دوطبقه برای تجهیز دفتر خود نیز سفارش دهید.  

پلاستیک:

در مقایسه با فلز و چوب ، پلاستیک گزینه ارزان­تر و راحت­تری است. اگر بودجه محدودی دارید ، مبلمان و میزهای اداری ساخته شده از پلاستیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با این حال لازم است بدانید که مبلمان پلاستیکی دوام زیادی ندارند و ظرف چند سال متلاشی می‌شوند. اگرچه می‌توان طرح‌های متفاوتی از مبلمان را با پلاستیک تولید کرد ، اما از لحاظ زیبایی ظاهری و شیک بودن هیچ‌گاه به پای چوب و یا فلز نمی­رسد.و به طور کلی مبلمان پلاستیکی به اندازه مبلمان چوبی زیبا و کلاس بالا به نظر نمی‌رسند.

لمینت و کامپوزیت:

مبلمان و میزهای اداری ساخته شده از مواد کامپوزیت و لمینت ها در انواع طرح‌ها و سبک‌های مختلف در بازار موجود است. یک میز لمینت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به میز چوبی دارد. اگر ظاهر و نمای کار برای شما مهم است و البته از سویی دیگر نمی­خواهید زیاد هزینه کنید یک میز کار کامپوزیت با روکش چوب انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

مواردی که باید در خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید

راحتی

مبلمانی انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی راحت باشد. ملمان اداری زیبایی که در هنگام کار راحت نباشد عملاً کارایی مناسب را ندارد.

استحکام

در هنگام خرید مبلمان اداری به میزان استحکام آن دقت کنید. هرچه استحکام آن بیشتر باشد نوید این را برای شما خواهد داشت که مبلمان با دوامی را انتخاب کرده­اید.. خوب است که در هنگام خرید دست‌اول محصول بیشتر هزینه کنید تا از هزینه‌های زیاد جایگزینی روکش مبلمان پیشگیری کنید.

ظاهر

مبلمان اداری به نمایندگی از کل شما شرکت صحبت می‌کنند. بنابراین ، شما باید ظاهر حرفه‌ای خود را داشته باشید. با انتخاب محصولاتی که از استاندارد بالایی برخوردار هستند مطمئناً در دفتر شما تأثیرگذار خواهند بود.  

سخن پایانی:

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، دوام و ماندگاری مبلمان اداری  بستگی به موادی دارد که در فرایند ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. پس با انتخاب مبلمان های باکیفیت ولو به قیمت بالاتر خود را از دردسرهای تعویض هر ساله و هزینه‌های غیرضروری تعمیرات نجات دهید.  در نهایت این که  ساخت مبلمان اداری قابلیت سفارشی سازی دارد و بهتر آن است که با انتخاب متریال کار آن را به صورت سفارشی خریداری کنید. در این­صورت علاوه بر داشتن دفتر کاری جذاب و مدرن از سبک و سلیقه شخصی و منحصربه­فرد برند خود نیز بهره‌مند می­شود. 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین