خبر
 

گران‌ترین و ارزان‌ترین‌ها؛ چالش گردشگران برای سفر

گران‌ترین و ارزان‌ترین‌ها؛ چالش گردشگران برای سفر

گران‌ترین و ارزان‌ترین‌ها؛ چالش گردشگران برای سفر
مخارج و هزینه‌های سفر به عنوان رکن اساسی سفر، تاثیر مستقیمی در تصمیم و انگیزه‌های ما برای سفر دارد. قریب به اتفاق گردشگران و مسافران این دغدغه را دارند که هزینه‌های خود را برای سفر تا حد ممکن کاهش بدهند. اما موضوع از زمانی سخت و فرسایشی می‌شود که ما کاهش هزینه‌ها را توامان با حفظ کیفیت خدمات بدانیم که در این صورت بازه حداکثری و حداقلی هزینه‌های ما دامنه محدودتری خواهد داشت. «می‌خواهی چقدر هزینه کنی؟» یا « توانایی پرداخت چقدر را داری؟ و .... سوال‌های متداولی هستند که ممکن است هرکدام از ما در طول سفرهایمان به شهرهای مختلف تجربه کنیم. آن هم در شرایطی که این بازه هزینه‌ها در ایام و شرایط مختلف با نوساناتی مواجه می‌شود.

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZIwdq7Ze3Gaa3YWqMkh6tKklgQPeyMsKmY7

اصفهان؛ مقصدی ارزان
یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران اصفهان با جاهای تاریخی بیشمارش است. اگر عازم این شهر هستید، بدانید که در این منطقه دسترسی بهتر به اماکن تاریخی و مراکز خرید نقش موثری در هزینه و مخارج هتل‌ها دارد. البته این در کنار امکانات رفاهی و خدماتی هتل‌هاست. اما در مجموع باید گفت که اصفهان به لحاظ هزینه‌های اقاماتی شهر گرانی در مقایسه با برخی از شهرهای کشور نیست. آنچنانکه شما با پرداخت 400 هزارتومان می‌توانید در بهترین هتل‌های این شهر اقامت کنید و حتی امکان انتخاب گزینه‌های دیگر هم داشته باشید. همان‌طور که گران‌ترین هتل اصفهان بهای نجومی و گرانی ندارد، ارزان‌ترین هتل اصفهان نیز یک هزینه کاملا به صرفه‌ای دارد. شما با پرداخت 122 هزار تومان می‌توانید در یک هتل 3 ستاره مثل هتل زهره اصفهان اقامت کنید. هتل‌های یک و دوستاره اصفهان هم 84 هزار تومان قیمت دارند. گران‌ترین هتل‌های اصفهان هم هتل پارسیان کوثر و هتل عباسی هستند.
کیش؛ مقصدی لوکس
جزیره کیش به خاطر آنکه مشمول قانون منطقه آزاد می‌شود و همین طور به خاطر تفریحات آبی‌اش، از وضعیت متفاوتی با سایر مناطق گردشگری ایران برخوردار است. این امتیازها اگرچه سفر شما به کیش را جذاب می‌کند، ولی طبعا هزینه‌های زیادی را هم به همراه دارد. اگر شما عازم کیش هستید باید بدانید که گران‌ترین هتل‌های ایران در این منطقه قرار دارند. آنچنان که اگر دنبال تفریحات لوکس هستید، برای اقامت در گران‌ترین هتل این جزیره یعنی هتل ترنج کیش باید حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید. اما اگر به دنبال یک اقامت ارزان در این منطقه هستید می‌توانید مقیم هتل‌های 2 ستاره این جزیره مثل هتل فانوس و هتل خاتم شوید که بهای آن از 200 هزار تومان آغاز می‌شود.
مشهد؛ مقصدی گران در تعطیلات
مشهد یکی دیگر از قطب‌های مهم گردشگری ایران است. امتیاز ویژه مشهد در تعداد مراکز اقامتی است؛ آنچنان که شما حتی در شلوغ‌ترین ایام سال هم در پیدا کردن هتل یا مسافرخانه دچار مشکلی نخواهید شد. اما مساله اصلی دقیقا اینجاست که در ایام تعطیل نرخ مخارج و هزینه‌های اقامتی دستخوش تغییرهای جدی می‌شود. اگر عازم مشهد هستید بدانید که برای اقامات در گران‌ترین هتل در مشهد که هتل‌هایی مثل مدینه‌الرضا، هتل درویشی یا هتل قصر است، باید حداقل 350هزار تومان بپردازید. ولی برای اقامتی ارزان کافی است که شما 100 هزار تومان پرداخت کنید. ارزان‌ترین هتل‌های این شهر هتل آپارتمان‌هایش هستند.
تهران؛ شهر گران
تهران به عنوان پایتخت یک مقصد گران برای گردشگران است. ممکن است این هزینه‌ها و مخارج فقط در هزینه‌های اقامتی محدود نباشد. هزینه‌های جانبی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مضاف بر اینکه هزینه‌ها و مخارج برای اقامت موقت خیلی با هم متفاوت نیستند.  هزینه‌های اقامتی در گران‌ترین هتل پایتخت یعنی هتل اسپیناس پالاس بهرود از پایه تقریبا 600هزار تومان شروع می‌شود و در مقابل اقامت در ارزان‌ترین هتل تهران را می‌توانید با 100 هزار تومان تجربه کنید. نکته مهم درباره تهران این است که هزینه‌های اقامتی در تهران برخلف سایر شهرها کمتر درگیر ایام سال و تعطیلات بوده و از این حیث می‌توان گفت که این هزینه‌ها و مخارج به نوعی پایدار است.
اقامت بخش مهمی از هر سفر را تشکیل می‌دهد و همیشه نیز نمی‌توان روی اقامت در خانه اقوام و آشنایان اقامت کرد. گاهی مجبور می‌شوید به شهرهایی سفر کنید که قوم و خویشی در آنها ندارید و در این مواقع باید از قبل به فکر اقامت ارزان باشید. در چند وقت اخیر یکی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما، برای پایین‌ آوردن قیمت رزرو هتل های ایران ، در کمپینی به نام سه‌شنبه سوری، همه هتل‌های ایران را با بیشترین تخفیف‌ها ارائه می‌کند. در این کمپین، کاربران سایت اسنپ تریپ در سه‌شنبه هر هفته می‌توانند بیشترین تخفیف‌ها را برای رزرو همه هتل‌های ایران از این سایت دریافت کنند.
علاوه بر هتل های ایران، خرید اینترنتی بلیط هوایپما را هم می‌توان از طریق این سایت انجام داد. به گفته مسئولان این شرکت سفر نباید تنها مختص طبقه خاصی باشد و همه مردم باید بتوانند سفر بروند.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 21 اسفند 1397 ساعت 17:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین