خبر

سکه در سرازیری

در هفته ای که گذشت بازار سکه در سایه تحرکات طلای جهانی و دلار داخل شاهد ریزش بیش از 13 هزار تومانی سکه بهار آزادی بود و این در شرایطی است که سطح تقاضا به شدت کاهش یافت. بازار سکه در روز گذشته تاحدودی ارزش سکه های طلایی را افزایش داد و این در حالی است که در هفته ی گذشته نوسانات دلار و اونس جهانی در کنار کاهش شدید تقاضا پایانی کاهشی را با افت 13 هزار و 200 تومانی سکه رقم زد. بنابراین گزارش، اثر افت طلای جهانی در کنار کاهش نسبی دلار داخل در اولین روز هفته ی گذشته تضعیف 6 هزار تومانی سکه بهار آزادی بود که البته توافقی درباره قیمت سکه بین فروشندگان وجود نداشت.

تداوم روند کاهشی بازار سکه در روز یکشنبه با وجود ثبات طلای جهانی از سوی دلار داخل رقم خورد و فعالان کاهش دلار را در کنار افت تقاضا علت اصلی این امر دانستند.

این گزارش می افزاید، در روز دوشنبه کاهش طلای جهانی همزمان با تنزل دلار به زیر سطح حمایتی 3100 تومان بر بازار سکه سایه افکند و ارزش سکه بهای سکه بهار آزادی را به 944 هزار و 200 تومان رساند.

براساس این گزارش، بازار سکه در پایان معاملات این روز ارزش هر نیم سکه را به 474 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی را به 261 و 171 هزار تومان رساند.

این گزارش حاکیست، واکنش بازار سکه به رشد نسبی دلار در روز سه شنبه همزمان با افت اندک طلای جهانی اختلاف قیمتی سکه بهار آزادی بین فروشندگان بود که ارزش این سکه را 945 تا 951 هزار تومان تخمین زدند. اما آنچه حائز اهمیت بود رشد سکه ها نسبت به روز گذشته بود.

اما کاهش قیمتها از روز چهارشنبه در پی افت دو متغییر اصلی این بازار و بویژه سقوط طلای جهانی در روز پنج شنبه ارزش سکه بهار آزادی را به 934 هزار و 800 تومان رساند که نسبت به روز شنبه بیش از 13 هزار تومان ریزش داشت.

در غروب روز پنج شنبه قیمت هر نیم سکه بر 469 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 256 و 168 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به روز شنبه نیم سکه 8 تومان و ربع و سکه 1 گرمی 11 و 6 هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است، بازار سکه که در تعیین مسیر حرکتش همچنان به روند بازار ارز و طلای جهانی چشم دوخته باید دید با توجه به پیش بینی های کاهشی اونس و انتظارات افزایشی دلار در شهریور ماه در پی رشد تقاضا که تقویت دلار در روز گذشته نیز تأکیدی بر این ادعاست چه تغییراتی را شامل می شود و بیشتر از کدام متغییر اثر می پذیرد.

نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 09:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین