خبر

مروری بر عملکرد طلا در هفته گذشته

هفته کاری گذشته در حالی برای اونس آغاز شد که نوسانات کاهشی را در زیر سطح 1300 دلار تجربه کرد و در روز دوشنبه با 7 دلار افت که تحت فشار تقویت دلار و عملکرد خوب بازارهای سهام جهان رقم خورد بر بهای 1298 دلار و 30 سنت قرار گرفت. براساس این گزارش، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، افزایش شاخص سهام در بازارهای جهانی و دستیابی دلار به بالاترین حد در 11 ماه گذشته قیمت طلا را در روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش داد اما نگرانیهای سیاسی این افت قیمت را محدود و خرید طلا را همچنان به عنوان سرمایه ای امن در کانون توجهات قرار داد.

این گزارش حاکیست، انتشار متن مذاکرات نشست 29 و 30 جولای فدرال رزرو که نشان از بهبود چشمگیر وضعیت بازار کار آمریکا و افزایش زودتر از موعد نرخ بهره در این کشور داشت ارزش طلا را در روز پنج شنبه به 1276 دلار رساند که پایین ترین حد در دو ماه گذشته بود.

البته ادامه درگیریهای بین المللی به خصوص در اوکراین و نوار غزه و افزایش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر مانع از کاهش شدید قیمت این فلز زرد رنگ شد.

در روز جمعه پس از اظهارات جانت یلن قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شد اما با این وجود هفته گذشته با افت بیش از 2 درصدی اونس به پایان رسید.

بازار طلای داخل

بازار طلای داخل روز شنبه را در واکنش به افت طلای جهانی و بسته شدن آن بر 1305 دلار و 50 سنت در کنار تضعیف نسبی دلار با کاهش آغاز کرد و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار را به 421 هزار تومان رساند که در روز یکشنبه با افت بیشتر دلار 1 هزار تومان دیگر کاهش یافت.

در روز دوشنبه کاهش دلار به زیر سطح حمایتی 3100 تومان در کنار افت طلای جهانی قدری دیگر از ارزش فلزات طلایی کاست که در روز سه شنبه با تقابل دلار داخل و طلای جهانی و با غلبگی دلار این میزان کاهش جبران و ارزش هر مثقال طلا در بازار تهران به 420 هزار تومان رسید.

بازار طلای تهران در روزهای بعد با نوسانات کاهشی روبرو شد و در نهایت بر قیمت 415 هزار تومان بسته شد که نسبت به آغازین هفته 6 هزار تومان کاهش داشت.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 10:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین