خبر

طلای جهانی به ۱۲۸۰ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن 5 جلسه کاهش، دیروز اندکی افزایش یافت، اما در نزدیکی پایین ترین قیمت 2 ماه اخیر باقی ماند و در مسیر ثبت بدترین هفته در 5 هفته اخیر قرار گرفت که ناشی از آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو بود. پس از انتشار صورت جلسه مذاکرات ماه جولای فدرال رزرو در روز چهارشنبه که نشان می داد سیاستگذاران در مورد افزایش زود هنگام نرخ بهره با توجه به ترمیم قوی بازار کار آمریکا صحبت هایی کرده اند، قیمت طلا به شدت ضربه دید.

یک تاجر فلزات گرانبها در این باره گفت: «تصویر فنی از بازار طلا در حال حاضر بسیار ضعیف است. ممکن است قیمت طلا به یکباره همه راه را تا 1250 دلار طی کند، به خصوص اگر نشانه های دیگری در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره مشاهده شود.» وی افزود: «تقویت ارزش دلار هم دیگر عامل کاهشی است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش به 1280 دلار رسید که فاصله چندانی با پایین ترین قیمت 2 ماه اخیر (1273 دلار و 6 سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود، نداشت.

قیمت طلا نسبت به چهارشنبه 15 دلار کاهش داشته است. در طی هفته جاری نیز قیمت طلا حدود 2 درصد کاهش یافته، که بزرگترین کاهش از یک هفته منتهی به 18 جولای تاکنون بوده است.

ارزش دلار نیز در مقابل سبد سایر ارزهای جهانی تنها اندکی پایین تر از بالاترین رقم در سال 2014 قرار گرفت. احتمالا هرگونه افزایش بیشتر ارزش دلار فشار بر طلا را افزایش خواهد داد.

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که فروش مجدد خانه در آمریکا در ماه جولای به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته رسیده است و تعداد شهروندان آمریکایی که درخواست های جدید دریافت حقوق بیکاری پر کرده اند، در هفته گذشته کاهش یافته است.

سرمایه گذاران نگران اند که آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا فدرال رزرو را متقاعد سازد تا زودتر از زمان مورد انتظار نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره به بازار دارایی هایی نظیر طلا آسیب خواهد زد.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 08:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین