خبر
 

انديس شمال بردسکن

- موقعيت جغرافيايي:

 محدوده ياد شده در فاصله 15 کيلومتري شمال بردسکن واقع شده و جاده بردسکن به سبزوار از شرق آن عبور مي کند. اين محدوده توپوگرافي ملايمي داشته و عمدتاً از تپه ماهورها و کوههاي نسبتاً کم ارتفاعي تشکيل گرديده است.

- زمين شناسي :

از نظر زمين شناسي بخش اعظم محدوده مورد مطالعه از سازند تکنار (کامبرين) مشتمل بر شيست هاي سبز با منشأ توف همراه با لايه هايي از متاريوداسيت و متاريوليت تشکيل شده که ضخامت زيادي داشته و دگرگوني بسيار ضعيفي را متحملشده است.

 رخنمون هاي نسبتاً وسيعي از سنگهاي گرانوديوريتي(پرکامبرين) و گرانيتي(ترشيري) در غرب محدوده مورد مطالعه مشاهده مي شوند که به داخل سازند تکنار نفوذ کرده اند.علاوه بر اينها رخنمون هاي کوچکي از سنگهاي آهکي کرتاسه، کنگلومراي کرمان (پالئوسن)، سنگهاي اولترابازيک و مجموعه کالردملانژ کوه بيجورد(کرتاسه فوقاني) و رخنمونهاي محدودتري از سنگهايتوف، آندزيت، راديولاريت و سنگهاي اولترابازيک(کرتاسه فوقاني) و آندزيت (پالئوژن) در شمال محدوده مورد مطالعه مشاهده ميشوند. رخنمونهاي کوچکتري از سازندهاي سلطانيه(کامبرين)، جمال(پرمين) و شمشک (ژوراسيک)نيز در جنوب محدوده مشاهده مي گردند.

 - فعاليتهاي اکتشافي انجام شده

در راستاي انجام اکتشافات ژئوشيميايي در محور سمنان_کاشمر، در سال 1995 ميلادي برگه 1:100000 بردسکن بعنوان يکي از برگه هاي 1:100000 پوشش دهنده اين محدوده توسط شرکت چيني jiang xi مورد مطالعه قرار گرفت. نتايج حاصله از مطالعات ياد شده منجر به معرفي 7 آنومالي در برگه مذکور گرديد.

   بطور خلاصه کارهاي اکتشافي انجام شده در محدوده ياد شده تا آذر ماه 83 به شرح زير مي باشد:

   _تهيه فايل رقومي نقشه 1:25000 منطقه مورد نظر از سازمان نقشه برداري 

   _تبديل فايلهاي ياد شده از فرمتdgn (مربوط به نرم افزار ميکرواستيشن) به فرمت dwg (مربوط به نرم افزار اتوکد) و مرتب کردن لايه هاي اطلاعاتي آن.

   _طراحي محل نمونه هاي زئوشيمي آبراهه اي و کاني سنگين و تعيين مختصات UTM آنها

   _برداشت 571 نمونه ژئوشيمي آبراهه اي 

   _برداشت142 نمونه کاني سنگين

   _برداشت 10 نمونه مينراليزه

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین