خبر
 

حلقه‌های جیپسی یا کولی

سیم را محکم دور ماندرل یا پانچ بپیچید؛ برای این کار می‌توانید ماندرل را محکم کرده و قسمت انتهایی سیم را به گیره متصل کنید یا آن را با دست بپیچانید.

 


ابزار مورد نیاز:
1- 25سانتی‌متر از (mm 1/5) مربع سیم نقره، پیچیده شده (تکنیک 16).
2- 2 میله نقره ویژه گوش و پروانه (تکنیک 13) 

دیگر ابزار مورد نیاز:
3- یک ماندرل مدور به قطر 3 سانتی‌متر یا پانچ گنبدی شکل.

1) سیم را محکم دور ماندرل یا پانچ بپیچید؛ برای این کار می‌توانید ماندرل را محکم کرده و قسمت انتهایی سیم را به گیره متصل کنید یا آن را با دست بپیچانید(تکنیک 8). کاربرد گیره سبب می‌شود که سیم محکم‌تر پیچیده شود و طرحی هموار و مدور شکل گیرد.
میزان سیم گفته شده در بالا بیش از مقدار مورد نیازتان است اما این قسمت اضافی در واقع حکم اهرم را دارد و سبب می‌شود که سیم راحت‌تر خم شود.

2) وسط سیم را برش دهید و آن را محکم در مقابل گیره به همان روش حلقه‌چه ها نگه دارید(تکنیک 2 و 17). پرگار را در اندازه 1 سانتی‌متر در مقابل خط‌کش استیل قرار داده و همین مقدار را در قسمت طولی هر دو حلقه علامت‌گذاری کنید.

3) سیم را از قسمت اضافی برش داده یا اره کنید(تکنیک 2) و این عمل را برای هر دو حلقه انجام دهید.     

4) سپس به نوبت هر یک از حلقه‌ها را در دست گرفته و دو قسمت انتهایی را با انگشت خود مرتب کنید در صورتی‌که از سیم ضخیم استفاده می‌کنید، نیاز به انبردست دارید. هر یک از بخش‌های انتهایی را با سوهان سوزنی صاف، سوهان‌کاری کنید و سپس دور لبه‌ها را سوهان بکشید تا صاف شوند(تکنیک 4).

5) حلقه‌ها را به کمک موچین در حالت ایستاده و به سمت بالا روی حصیر قرار دهید. از موچین دیگری برای قرار دادن میله روی قسمت انتهایی حلقه استفاده کنید. شکاف میان آن دو را با بوراکس پر سازید و یک پالیون لحیم سخت را در محلی که میله با قسمت انتهایی حلقه تماس پیدا می‌کند قرار دهید(تکنیک 11) و هر دو را حرارت دهید. حلقه در مقایسه با میله به حرارت بیشتری نیاز دارد. اجازه دهید لحیم ذوب شود سپس شعله را کنار بگذارید. آن را در آب و نمک قرار داده، سپس آبکشی کنید و با پنزا و جلا پولیش دهید.(تکنیک 10 و 6) 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین