خبر
 

گردنبند چند منظوره

در اين مدل گردنبند چندين رديف مرواريد رنگي فرش واتر به‌كار رفته است. تركيب‌هاي مختلفي از رنگ درباره اين مدل قابل استفاده است به شرط آن‌كه مرواريدها يك اندازه باشند. اين گردنبند بدون آن‌كه نيازي به پيچيدن داشته باشد به‌كار مي‌رود.

 

ابزار مورد نياز:
1.    مرواريد‌هاي فرش واتر يا مهره‌هاي هم اندازه
2.    نخ نايلوني يا ابريشمي هماهنگ با رنگ مرواريد
3.    گيره‌اي حاوي حلقه‌هاي جامپ متصل به هم- گيره‌اي نقره‌اي به شكل عدد 8 (فلپ يابال‌ها 14 و 17 را مشاهده كنيد.)
4.    6 سانتي‌متر نوار تزييني هماهنگ با رنگ تيره
5.    سوزن نخ ظريف
6.    پوليش ناخن در صورت كاربرد نخ ابريشمي يا آهن لحيم براي نخ نايلوني

1-    در آغاز طول گردنبند را مشخص كنيد و چند قطعه نخ را دور گردن خود امتحان كنيد. سپس 30 درصد اضافه نخ داشته باشيد تا امكان پيچ خوردن داشته باشد. هر رشته گردنبند بايد از نظر طولي از ويژگي‌هاي فوق برخوردار شود. با توجه به اين شرايط 6 تكه نخ نايلوني يا ابريشمي بريده شود و هر قطعه بايد 3 برابر بلندتر از طول مورد نياز باشد. نوار تزييني را به اندازه 5 ميلي‌متر برش دهيد.

2-    با استفاده از يك مجموعه مرواريد رنگي يك رشته گردنبند بسازيد.(پروژه 8) لازم نيست كه بين هر جفت مهره گره بزنيد. گره‌ها بايد در فواصل مشخص از يكديگر زده شوند تا گردنبند محكم شود.

3-    به كار خود ادامه دهيد تا 5 رشته مرواريد را بسازيد و همه آن‌ها را به يك گيره، مانند اولين رشته متصل كنيد در ضمن براي هر رشته از رنگ متفاوتي استفاده كنيد. اطمينان يابيد كه رشته‌ها هم اندازه و هم‌رنگ با ديگري در نظر گرفته شده باشد، در غير اين صورت گردنبند صاف قرار نمي‌گيرد. در صورتي‌كه نخ، ابريشمي است، از پوليش لاك نيز به ميزان اندك علاوه بر گره‌زدن بخش‌هاي انتهايي استفاده كنيد. اجازه دهيد كه روغن جلا يا لاك الكل خشك شود. سپس با قيچي ابريشم اضافي را ببريد.(مرحله 8 از پروژه 8)

4-    در صورتي‌كه از نخ نايلوني استفاده كرده‌ايد از آهن يا فلز داغ لحيم شده براي بريدن نخ كه حدود 1 سانتي‌متر از مهره يا مرواريد فاصله دارد بهره جوييد. به كمك نوك داغ فلز انتهاي نخ را ذوب كنيد كه براي زدن گره به يكديگر جوش بخورند. نخ‌هاي اضافي را ببريد و به راحتي گردنبند را قبل از استفاده بپيچانيد. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین