خبر
 

مد و طراحی جواهرات

 

جواهرات و طراحی جواهرات همواره جایگاه خاصی در صنعت مد داشته اند و بسیاری از طرح های خاص و شگرف در دوره های زمانی گوناگون، با نگرشی بر صنعت مد رایج آن زمان به بازار ارائه شده اند. جواهرات و زیورآلات علاوه بر ایجاد جذابیت و زیبایی در فرد، می توانند بیانگر طرز تفکر افراد نیز باشند و معیاری برای سنجش سلیقه بشمار می آیند.


توجه به رنگ، همواره در صنعت مد و طراحی جواهرات از اساسی ترین و کلیدی ترین نکاتی است که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت. رنگ ها اولین ویژگی برای معرفی یک اثر به شمار می آیند و می توانند تاثیراتی روانی به همراه داشته باشند. همواره از طیف رنگی آبی برای آرامش و از طیف رنگ قرمز برای القا بیشتر انرژی استفاده می شود. همچنین برخی رنگ ها در فرهنگ های مختلف نماد و سمبل مفاهیمی خاص مانند عشق، ثروت، اشرافیت و معصومیت می باشند. بنابراین، هر قطعه جواهر می تواند بیانگر بخشی از خصوصیات اخلاقی صاحب آن اثر خواهد بود.
رنگ


بعد از رنگ، دومین ویژگی در طراحی جواهرات استفاده از عناصر طبیعی است. استفاده از گل ها و گیاهان و نیز برخی موجودات در طراحی جواهرات همواره از محبوب ترین طراحی های رایج در قرون مختلف بوده است. پروانه ها، ماهی ها، پرندگان و حتی برخی از خزندگان از پر طرفدارترین طراحی ها محسوب می شوند.
طبیعت

در طراحی جواهرات، خلاقیت، از اساسی ترین و پایه ای ترین عناصر موثر بر طراحی یک اثر منحصر به فرد می باشد. ترکیب طراح های سنتی با نمونه های پیچیده ی مدرن از جمله طرح های خاص و پر طرفدار محسوب می شود. هماهنگی عناصر بکار برده شده در طراحی یک قطعه جواهر و نیز ترکیب عناصر مختلف که هر یک می توانند نماد مفاهیمی خاص باشند می توانند جذابیت خاصی به جواهرات بخشند.
خلاقیت
 
در همین راستا، ترکیب سنگ های قیمتی با چوب، چرم، پارچه های نفیس و یا حتی سیم های ساده از انواع فلزات برای طراحان این امکان را پدید آورده است که با ارائه طرح های منحصر به فرد، نیاز سلیقه های متنوعی را پاسخ دهند. بیشتر این ترکیبات بر اساس مفاهیم و باورهای مختلف شکل می گیرند اما گاه استفاده از نمادهای خاص آنچنان محبوبیتی پیدا می کند که آن طرح را به یک اثر جهانی و همه پسند مبدل می سازد.
نماد

یکی از همیشگی ترین و ساده ترین انواع طراحی که مورد استقبال سلیقه های مختلف نیز قرار می گیرد، استفاده از دایره و حلقه های تو رد تو در طراحی جواهرات است که بیشتر برای طراحی گوشواره ها از این نوع طراحی استفاده می شود. دایره ها علاوه بر سادگی، جذابیت و زیبایی خاصی به اثر می بخشند و همین سادگی سبب می شود که بتوان این طرح را روی انواع فلزات پیاده کرد.


جواهراتجواهرات












 
نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین