خبر
 

یاقوت زرد ( Yellow Sapphire )

سنگ جواهری یاقوت زرد در مقایسه با دیگر سنگ های جواهری بسیار سخت و محکم می باشد. معمولاً مردم فکر می کنند که یاقوت های کبود تنها در رنگ آبی وجود دارند، اما یاقوت های کبود تخیلی مانند سنگ جواهری یاقوت زرد نیز وجود دارند.

                                                                                                 
 

سنگ جواهری یاقوت زرد نیز مانند همه ی قایوت ها ی کبود عضوی از کانی های خانواده ی کوروندوم است. اگر کوروندوم قرمز باشد سنگ را یاقوت قرمز می نامند. همه ی انواع دیگر کوروندوم را یاقوت کبود می نامند. اغلب مردم رنگ یاقوت کبود را آبی می پندارند در صورتی که یاقوت های کبود در چندین رنگ وجود دارند که یاقوت زرد تنها یکی ازآنها می باشد، این یاقوت های رنگی را یاقوت تخیلی یا Fancy Sapphires می نامند. در میان این یاقوت ها، یاقوت صورتی، یاقوت نارنجی و یاقوت پادپاراچا که به رنگ نارنجی/ صورتی است وجود دارند. این یاقوت ها به همراه یاقوت زرد جزء یاقوت های خیلی محبوب می باشند. اما چیزی که سنگ جواهری یاقوت زرد و دیگر انواع کوروندوم را محبوب کرده است چیست؟ ممکن است پایداری و سختی بالای این سنگ ها باشد. در حقیقت، سختی آن ها بعد از الماس بیشترین است. سختی الماس در واحد موهس ١٠است و این در حالی است که سختی یاقوت زرد ٩است. در طول سال ها، الماس ها، یاقوت های سرخ و یاقوت های کبود در میان دیگر سنگ های جواهری مطلوب تر و محبوب تر بوده اند.

یاقوت های کبود در مناطق زیادی یافت می شوند از جمله تانزانیا، پاکستان، آفریقا، استرالیا، تایلند، افغانستان، برزیل، برمه (میانمار)، سری لانکا (سیلان)، کامبوج، هند و آمریکا (کارولینای شمالی و مونتانا) از تولید کنندگان یاقوت های کبود هستند.

اغلب سنگ های جواهری یاقوت زرد عملیات حرارتی شده اند. مواجه شدن با یک یاقوت زرد طبیعی اصلاً رایج نیست و این نوع جواهر بسیار گران خواهد بود. سنگ جواهری یاقوت زرد ظاهری شبیه به سیترین دارد اما از سیترین گران تر است. رنگ مطلوب تر در یاقوت زرد، رنگ زرد / لیمویی است.

هنگام تمیز کردن سنگ جواهری یاقوت زرد استفاده از آب گرم، صابون ملایم و برس نرم بهترین شیوه است. با این حال یاقوت های کبود از معدود سنگ هایی هستند که می توان آن ها را در تمیز کننده ی التراسونیک یا تمیز کننده ی بخار شور قرار داد.

اعتقادات: بسیاری از مردم اعتقاد دارند که سنگ جواهری یاقوت زرد شخص را در مسائل مالی کمک می کند و باعث موفقیت او می گردد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین