خبر
 

بیشتر بشناسید ... توپاز

توباز بیشتر در رنگ های زرد و آبی دیده می شود. از این سنگ باید به خوبی نگه داری کرد؛ چرا که اسید سولفوریک، این کانی را تخریب شیمایی می کند. به علت همانندی توپاز با بعضی سنگ ها، آن را توپاز گران بها نیز می خوانند.

خواص و فواید توپاز طلایی

توپاز طلایی با چاکرای خورشیدی ارتباط دارد و مصریان باستان نیز آن را با خدای خورشید در ارتباط می دانسته اند. بومیان آفریقا نیز از آن در مراسم دینی خود استفاده می کرده اند و به وسیله آن، با دنیای ارواح ارتباط برقرار می کرده اند. این سنگ انرژی حیاتی بدن را افزایش می دهد و سازمان بدن را تنظیم و فعال می کند.

استفاده از توپاز طلایی و قرار دادن آن بر روی چاکرای خورشیدی برای رفع بیماری های کبدی و پوستی بسیار موثر است و علاوه بر تقویت غذد فوق کلیه و تنظیم آن، برای تسکین دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات فایده دارد. این سنگ متابولیسم بدن را در حال تعادل قرار می دهد و برای درمان افراد خیلی چاق و یا خیلی لاغر کاربرد دارد.

هم چنین توپاز طلایی سبب خلاقیت و خودباوری، شادابی روح و بهتر شدن خلق و خو می شود و برای درمان افسردگی و بی خوابی نیز موثر است.

خواص و فواید توپاز آبی

این سنگ آرام بخش و الهام بخش است و فواید خوبی برای هنرمندان خلاق دارد. گذاشتن توپاز آبی بر روی چاکرای گلو سبب تقویت صدا و رفع گرفتگی آن و التهابات گلو می شود.

استفاده از آن به ویژه گذاشتن آن بر روی چاکرای سر، غده هیپوفیز و اعصاب را تقویت می کند و به سردردهایی که منشاء عصبی و استرسی دارند (نظر میگرن) کمک فراوانی می کند.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین