خبر
 

مدیتیشن چیست؟

 

در طی مدیتیشن، فرد مدیتیشن‌کننده و عمل مدیتیشن، باهم ادغام می‌شوند و این امر را مدیتیشن می‌نامند.تمرکز کامل را مدیتیشن می‌گویند. حقیقت در این مرحله ظاهر می‌شود.

تمامی دانش در درون فرد وجود دارد. ولی این دانش به آگاهی فرد نمی‌آید. زیرا اثراتی که آموزش‌های خارجی روی فرد می‌گذارند، مانعی برای دانش داخلی است و مانع می‌شوند که به‌یاد آوریم که "ما میدانیم". تا زمانی که ذهن ما معطوف به خارج است، نمی‌توانیم به درون خود توجه کنیم. با ذهنی که به خارج متوجه است، نمی‌توانیم دانش را به‌دست آوریم. به این جهت است که انجام مدیتیشن ضروری است.

ابزار خارجی از جمله کریستال‌ها به عنوان وسیله کمکی هستند که این قدرت را بیدار می‌کنند. در اجرای "تارتاک"، که یک نوع مدیتیشن یوگیانه، با زل‌زدن به کریستال است، حتی می‌توانیم حوادث گذشته و آینده را ببینیم. البته این پدیده‌ای مشکل و طولانی است که به دیسیپلین زیادی نیاز دارد. اگر هدف ما رسیدن به مرحله‌ای باشد که هیچ چیز دیگر را نبینیم، بایستی خود را آموزش دهیم که در تمرکز کامل باشیم. زل‌زدن به کریستال به پشتکار زیادی احتیاج دارد. بعدها با پیشرفت در تمرکز، می‌توانیم فرم‌ها را از یکدیگر تمیز دهیم.

در مراحل بعدی باید حالت انتقادپذیری داشته‌باشیم و جستجوی ما در ارتباط با آنچه می‌بینیم قرار می‌گیرد.

· کریستال وسیله فوق‌العادی‌ای برای مدیتیشن است.

· کریستال کمک می‌کند تا خود را با منشاء آگاهی، در ارتباط قرار دهیم.

· کریستال کمک می‌کند تا جهش کوانتومی داشته‌باشیم.

· کریستال، روح را به طرف نور جذب می‌کند.

روش اول

· به نحوی که قبلا گفته‌شد ، بر روی تشک راحتی، به پشت دراز بکشید.

· یک کریستال کوارتز را روی چشم سوم (وسط پیشانی)، قرار دهید.

· نسبت به آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، پذیرا باشید.

· از دروازه‌ها بگذرید، ممکن است یک قصر بلوری یا یک غار بلوری در انتظارتان باشد و کریستال را به مدت بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی چشم سوم نگه‌ندارید.

روش دوم: مدیتیشن گروهی به کمک کریستال کوارتز

کریستال کوارتز را در مرکز دایره‌ای که از افراد ساخته‌شده‌است، قرار دهید و از آن به‌عنوان مرکز تمرکز استفاده کنید (مرکز رفرانس زمین و نور).

روش سوم: می‌توانید از چهار عامل: آتش – آب – هوا و زمین استفاده کنید.

· شمعی را روشن کنید (آتش)

· یک ظرف آب یا گلدان پر از گلی را قرار دهید (آب)

· عود بسوزانید (هوا(

)کریستال را در مقابل خود بگذارید (زمین(.

به آرامی بنشینید و به کریستال نگاه کنید، سپس به آرامی چشم خود را ببندید. تصویری از کریستال‌ها را در چشم سوم خود مجسم کنید.

تشکر کنید و روی شفافیت تمرکز کنید. از آنجاییکه کوارتز، سمبلی از خودِ بزرگ است، برقرارکردن تماس با کریستال کوارتز، کمک می‌کند که با خودِ بزرگ درونی، درارتباط باشید. کریستال کوارتز، چشم سوم و قدرت دیدن را تقویت می‌کند.

استفاده از کریستال‌ها در مراسم ویژه

در خاور دور، کشیش‌ها به هیمالایا می‌رفتند تا کریستال‌ها را پیدا کنند. سپس با دقت زیاد لبه‌های خشن را می‌بریدند و طی سال‌های طولانی، به زحمت تکه سنگ‌ها را به‌صورت کروی درمی‌آوردند. سپس نسل‌های پی‌درپی از کشیشان، با استفاده از شن‌های ریزتر و آب، کریستال را صیقل می‌دادند، تا بالاخره کریستال برای مصارف مذهبی آماده می‌شد و می‌توانستند آینده ومعجزه‌های خدا را در آن رویت کنند.

در آفریقا، افراد اهل فن، به‌طور سنتی کیسه‌ای داشتند که با انداختن استخوان در آن، راه‌حل‌هایی را برای مشکلات انسان می‌یافتند (این کیسه، مشابه با کیسه‌ای بود که امروزه، کارت‌ها را برای قرعه‌کشی در آن می‌اندازند). در کیسه، کریستالی را به‌عنوان مظهر روشنایی و آب قرار می‌دادند.

در قسمت‌های مختف ایرلند، گلوله‌های کریستال کوچکی را بر روی حلقه‌های نقره‌ای سوار می‌کنند. ایرلندی‌ها معتقدند به این وسیله، جواب‌های مساعدی را از لِپرِکان‌های ایرلندی، که روح‌های طبیعت هستند، دریافت می‌دارند.

ماه کامل زمان مناسبی برای انجام مراسم ویژه با کریستال است. در بین سرخ‌پوستان آمریکایی، سنتی وجود دارد که من آن‌را آموخته‌ام و انجام این سنت را دوست ‌دارم. انجام آن به شرح زیر است:

هنگامی که ماه کامل بالا می‌آید، به بالای تپه بروید و کریستال (یا کریستال‌های) خود را همراه داشته باشید.

کریستال (یا کریستال‌ها) را روی بشقاب یا داخل کاسه‌ای قراردهید و بشقاب یا کاسه را برروی سبزینه‌هایی از قبیل سرو یا مریم گلی قرار دهید. سبزینه را به‌عنوان عود روشن کنید و کریستال را به ماه پیشکش کنید. در این ضمن به خواندن سرودهای مقدس، تکرار مانتراها و نیایش بپردازید و تشکرات خود را تقدیم کنید. اکنون کریستال با نور و قدرت ماه شارژ شده‌است. آن رابردارید و اشعه‌های آن را به سوی خودتان، جسمتان و افرادی که با شما آمده‌اند، متوجه کنید.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین