خبر
 

راه های تشخیص طلای ایرانی از خارجی

هر شهری حرف اول لاتین خودش را در کالایی که می سازد حک می کند. در هر طلایی دو علامت وجود دارد. یکی علامت عیار می باشد که 750 است. در کشور عیار زیر 750 غیر قانونی است.

طی سال های گذشته ابهامات بسیار زیادی در رابطه با نحوه تشخیص طلای تولید ایران و طلای تولید شده در خارج از کشور به وجود آمده است.


محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری  طلا و جواهر در رابطه با نحوه تشخیص طلای ایرانی و طلایی که در خارج از کشور تولید می شود اینگونه توضیح داد: « بحث تشخیص آن فقط با متخصصان است. راحت ترین راه تشخصی طلای ایرانی و طلای خارجی کد های ساختی است که حدود 2 سال هست بر روی طلا های ایرانی درج شده است. »

کشتی آرای در ادامه توضیحات خود پیرامون نحوه تشخیص طلای ایرانی و خارجی گفت: «  موسسه استاندارد با همکاری اتحادیه ها قرار شد در کل کشور کلیه واحد های تولیدی کشور را شناسایی کنند و زیر نظر استاندارد ثبت نام کنند و مجوز دریافت کنند. »

او افزود: «بر این اساس هر شهری حرف اول لاتین خودش را در کالایی که می سازد حک می کند. در هر طلایی دو علامت وجود دارد. یکی علامت عیار می باشد که 750 است. در کشور عیار زیر 750 غیر قانونی است. دیگری هم مارک سازنده است. تولیدات تهران با کلمه T مشخص می شود و اصفهان با E مشهود است. به طور مثال اگر در یک قطعه طلا با T488 برخورد شد یعنی طلایی که در تهران تولید شده است و آن 488 هم شماره واحد تولیدی است. بر این اساس واحد های تولیدی برای اداره استاندارد تعریف شده است. این بهترین راه تشخیص است. »

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین