خبر
 

دلو Aquarius

 

رنگ: آماتيست به رنگ‌هاي فراواني ديده مي‌شود اما خالص‌ترين نوع آن بي‌رنگ است. با كيفيت‌ترين نوع آن بنفش تيره يا داراي ته رنگ ارغواني مايل به قرمز است. در صورت حرارت، رنگ آماتيست از بين مي‌رود يا اين‌كه به رنگ سيترين زرد درمي‌آيد. اغلب سيترين‌هاي موجود در بازار به اين روش ساخته مي‌شوند. 
سنگي است كه هر كس آن را داشته باشد، فوايد بي‌شماري نصيبش مي‌شود. طيف رنگ‌هاي آماتيست از ارغواني روشن تا ارغواني تيره را دربرمي‌گيرد. 

ريشه‌ي نام: ريشه‌ي نام واژه‌ي آماتيست از لغت "آماتيست Amatist" در انگليسي ميانه و فرانسه و واژه‌ي لاتين "آماتيستوس Amethystus" گرفته شده است  و دارنده سنگ را از اعتياد به دور مي‌دارد. به گفته تورات، راهب اعظم يهوديان اين سنگ را نيز همراه داشت. 

سالگرد ازدواج: آماتيست نماد چهارمين و ششمين سالگرد ازدواج است. 

نحوه‌ي مراقبت: در صورتي‌كه آماتيست به مدت طولاني در معرض نور خورشيد قرار گيرد، كم‌رنگ مي‌شود. جواهرات مزين به آماتيست را مي‌بايست به‌وسيله‌ي پاك‌كننده‌هاي اولتراسونيك يا با آب و صابون گرم و برس نرم تميز كرد. هرگز نبايد آن را در معرض تغييرات شديد حرارتي و مواد شيميايي قوي قرار داد. به خاطر داشته باشيد كه براي انجام هرگونه تعميرات كه مستلزم به‌كارگيري حرارت است، سنگ را بايد از پايه نصب جدا كرد. 

تاريخچه سنگ: تاريخچه آماتيست به افسانه‌هاي يونان باستان برمي‌گردد. داستان به اين ترتيب است: روزي يكي از خدايان يونان به نام "ديونسيوس" از جانب يكي از دشمنان مورد اذيت و آزار قرار گرفت و اين دشمن قسم ياد كرد كه اولين شخصي كه پس از او از مسير جنگل عبور كند مورد حمله‌ي ببرهاي وحشي قرار خواهد گرفت. در همان لحظه خدمتكار زيبايي به نام "آماتيست Amathyst" به همراه الهه "دايانا Diana" در حال عبور از آنجا بود. دايانا به منظور محافظت از آماتيست در برابر ببرهاي وحشي او را به مجسمه‌ي زيبايي از جنس كوارتز مبدل كرد. "ديونسيوس" چند قطره معجون بر روي مجسمه ريخت و آن را به مجسمه‌اي بنفش تبديل كرد. 
بنفش در تاريخ همواره رنگي سلطنتي به شمار مي‌آمده در نتيجه تعجبي نيست كه استفاده از آن تا به امروز مرسوم بوده است. از آماتيست مرغوب در ساخت جواهرات سلطنتي انگليس استفاده شده است. كاترين كبير و اشراف‌زادگان مصر به اين سنگ علاقه‌ي فراواني داشته‌اند. شواهد، حاكي از كاربرد اين سنگ در جواهرات در حدود 3000 سال قبل از ميلاد مسيح در مصر و آسيا است. محبوبيت امروزه‌ي آماتيست، برابر با دوران باستان مي‌باشد. 

راهنماي خريد: آماتيست سنگي زيبا و داراي قيمتي منطقي است. بنفش همواره رنگي ناب و سلطنتي به شمار مي‌آمده است و رنگ عميق و زيباي آن موجب برانگيخته شدن احساسات مي‌شود. افرادي كه به اين سنگ علاقه‌مندند، تمايل دارند كه نظريات خاص و سليقه‌ي منحصر به فرد خود را ابراز كنند. به دليل رنگ زيبا، تنوع در اندازه و طرح، قيمت منطقي و طيف وسيع رنگي از بنفش روشن تا تيره اين سنگ بسيار مورد توجه طراحان جواهر است. آماتيست‌هاي كم‌رنگ "رز د فرانس Rose de France" ناميده مي‌شوند و در جواهرات دوران ويكتوريا بسيار به چشم مي‌خورند. آماتيست‌هاي تيره‌تر، گران‌بهاتر هستند به خصوص هنگامي‌كه داراي ته رنگ قرمز باشند. 
استفاده از آماتيست در انگشتر، گردنبند، آويز، گوشواره و دستبند بسيار زيباست. اين سنگ به عنوان هديه، سمبلي از صداقت، امنيت و آرامش خاطر است. 

خواص درماني: آماتيست به بهبود عملكرد بدن و ذهن كمك فراواني مي‌كند و موجب افزايش قدرت دفاعي بدن و تصفيه‌ي خون مي‌شود. اين سنگ سردرد را از بين مي‌برد و به تنظيم قند خون كمك مي‌كند. 

آماتيست با چاكراي پيشاني و تاج ارتباط داشته و خلاقيت معنوي و افزايش نيروي جسمي را به دنبال دارد. ذهن و روح را آرام مي‌كند و در همين آرامش است كه شخص مي‌تواند به درك و فهم والاتري از جهان نائل آيد و به همين دليل براي مراقبه مناسب است. اين سنگ به ما كمك مي‌كند تا تشويش و نگراني، هراس و خشم را از خود دور سازيم، به تعادل روحي برسيم و انرژي‌هاي منفي را به انرژي‌هاي مثبت تبديل كنيم. به علاوه، اين سنگ فرد را از حمله‌هاي عصبي مصون مي‌دارد. خوشه آماتيست انرژي‌هاي منفي و راكد را مي‌زدايد، پس فراموش نكنيد كه در گوشه‌اي از اتاق خود خوشه آماتيست را بگذاريد. 

اين سنگ به طور سنتي در ترك اعتياد به الكل و موادمخدر و ديگر مواد اعتيادآور موثر بوده و در ترميم استخوان‌ها، رفع ناراحتي‌هاي قلبي، گردش خون، التهاب‌هاي پوستي، مشكلات هاضمه، شنوايي و بيماري‌هاي دهان و دندان از آن استفاده مي‌شده است. اين سنگ در رفع سردردهاي عصبي نيز بسيار مفيد است و براي رفع بي‌خوابي آن را زير بالش مي‌گذاشتند. در كل، آماتيست براي ايجاد تعادل در جسم، روح و ذهن مناسب است.     


قدرت جادويي: واژه‌ي يوناني آماتيست به معناي "هوشيار" متضاد "مست" است. يونانيان باستان معتقد بودند كه اين سنگ به هوشياري صاحبش كمك فراواني مي‌كند. در حال حاضر نيز اين سنگ سمبل هوشياري است. اين اعتقاد وجود داشت كه آماتيست صاحب خود را به "تجرد" تشويق مي‌كند در نتيجه از آن در ساخت تزيينات و زيورآلات مخصوص كليساها در قرون وسطي استفاده مي‌شد. برخي اسقف‌ها همچنان انگشترهايي مزين به آماتيست به دست مي‌كنند. برخي عقايد كه تا حدودي ريشه در خرافات دارد حاكي از آن است كه آماتيست صاحب خود را در برابر دزدها محافظت مي‌كند. در كشور تبت اين سنگ مقدس به بودا نسبت داده مي‌شود و تسبيح‌هايي از آن‌ها ساخته مي‌شوند. گفته مي‌شود در صورت قرار دادن آماتيست در زير بالش خوابي راحت خواهيد داشت.

ويژگي‌هاي شگفت‌انگيز آماتيست
صدها سال پيش آماتيست به‌منظور از بين بردن خشكي و جوش‌هاي صورت با بزاق دهان مرطوب و به پوست ماليده مي‌شد. امروزه نيز از اين سنگ در جواهرات زيبا استفاده مي‌شود. در طب چيني سنتي آماتيست براي درمان معده‌درد، بي‌خوابي و بيماري‌هاي ريوي تجويز مي‌شد. اين اعتقاد وجود داشته‌است كه آماتيست دارويي مفيد براي درمان مشكلات مربوط به سيستم عصبي به خصوص مغز مي‌باشد. همچنين استفاده از اين سنگ به افرادي توصيه مي‌شود كه داراي مشاغل پراسترس هستند و امكان تمدد اعصاب براي آنها وجود ندارد. چنانچه آماتيست زير بالش قرارداده‌ يا به تخت آويخته شود براي درمان بي‌خوابي و كابوس‌هاي شبانه بسيار مفيد است و موجب داشتن خوابي راحت و به‌دور از كابوس مي‌شود. آماتيست سنگ خلوص،‌حقيقت و احساسات عاشقانه است و برخي اوقات به نشانه‌ي عشق بين افراد رد و بدل مي‌شود. به‌علاوه اين سنگ جزء معدود سنگ‌هايي است كه توصيه مي‌شود آقايان براي جلب محبت خانم‌ها از آن استفاده مي‌كنند. طبق اين باور اين سنگ موجب جلب "خانم‌هاي خوب" به سمت آقايان مي‌شود.
از ديگر اعتقادات در مورد ويژگي‌هاي آكوآمارين مي‌توان به استفاده از آن در دادگاه براي جاري‌شدن حق و حقيقت و همچنين كسب موفقيت شغلي اشاره‌كرد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین