خبر
 

حراج 4 میلیون دلاری

 

شرکت اسکینر به تازگی نتایج حیرت انگیز حراج امسال جواهرات خود را اعلام کرده است.این حراج که در حدود دو هفته قبل در شهر بوستون ایالات متحده برگزار شده بود،درآمدی بالغ بر 3.693 میلیون دلار  را برای اسکینر به ارمغان آورد که بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه پیش از برگزاری این حراج جواهرات بود.شماری از گرانبها ترین جواهرات شرکت اسکینر عرضه شده در این حراجی، به شیوه آرت دکو طراحی شده بودند.

یشم سبز، آرت دکو و سنگ های رنگی

در این حراج موفق، تعداد قابل توجهی جواهر ساخته شده از یشم سبز فروش رفت که یکی از این آن ها گردنبند دو رشته ای مخصوصی بود که به قیمت 348 هزار دلار معامله شد. این درحالی هست که متخصصان جواهرشناس ، ارزش این قطعه را تنها در حدود 80 هزار دلار پیش بینی کرده بودند. یکی دیگر از این قطعات، گردنبدی بسیار بلند ساخته شده از الماس و طلای سفید (پلاتین) با قیمت 162 هزار دلار بود که حدوداً دو برابر تخمین اولیه، معامله شد.این اتفاق در مورد سایر قطعات چشمگیر عرضه شده در این حراجی نیز تکرار شد، برای نمونه، یاقوت برمه و انگشتر الماسی که با یاقوت قرمز تزئین شده بود به قیمت 150 هزار دلار توسط یکی از کلکسیونرها خریداری شد که دقیقاً 2.5 برابر قیمت تخمینی توسط کارشناسان بود.

الماس و مروارید

مشتریان این حراجی ،علاقه وافر خود به قطعات درخشان مروارید و الماس را با پیشنهاد ارقام شگفت انگیز نشان می دادند. گردنبندی که متشکل از الماس و 88 عدد مروارید طبیعی بود به قیمت 90 هزار دلار و یک حلقه ساخته شده از پلاتین که الماسی به وزن 4.08 قیراط را در برگرفته بود،به قیمت 60 هزار دلار به فروش رفت، البته یکی از دلایل جذابیت فوق العاده این حلقه، تراش مربع شکل و چشم نواز الماس آن بود. یکی دیگر از جواهرات چشمگیر این حراجی، الماسی بود که به شکل قلب تراشیده شده بود و دارای قاب پلاتینی بود که علاقه مندان بسیاری داشت و سرانجام به قیمت 32400 دلار به فروش رسید. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین