خبر
 

حلقه‌ها؛ آسان‌تر‌ين شيوه نمايش ثروت و عشق

اكثر زنان، حلقه را مظهر جواهرآلات مي‌دانند. نشريه طلا و جواهر درباره مدل‌هاي رايج و بسيار متنوع و همچنين كلاسيك حلقه گزارشي تهيه كرده است كه در قسمت زير ارائه مي‌شود.

حلقه‌ها را مي‌توان همه جا يافت. در سراسر آثار هنري، در دنياي ادبيات (در حكايت سه قسمتي و دوست‌داشتني ارباب حلقه‌ها اثري از "جي- آر- آر تالكين J.R.R Tolkien" در عالم موسيقي "چرخش حلقه Ring Cycle" اثري به‌يادماندني از "واگنر Wagner" و حلقه به عنوان نماد المپيك... همچنين در قالب طرح‌هاي زينتي و ظريف و فوق‌العاده دلربايي كه زينت‌بخش انگشتان شما است.

چه عاملي موجب مي‌شود كه برخي از طرح‌ها پرفروش‌ترين مدل‌هاي حلقه به‌شمار آيند؟! نشريه طلا و جواهر به بررسي كار توليدكنندگاني مي‌پردازد كه در اين زمينه بيش از 75 سال سابقه دارند همچنين علاوه بر حلقه‌هاي مدور رايج، نمونه‌هايي را مورد بررسي قرار مي‌دهد كه هزينه گزافي صرف ساخت آن مي‌شود و ممكن است ميليون‌ها دلار قيمت داشته باشند. 

اكثر زنان، حلقه را مظهر جواهر و گردن‌بند و گوشواره را وسيله لذت بيننده مي‌دانند و به آن به ديده‌ي اسباب زحمت مي‌نگرند كه حتي صداي آن در برخورد با ميز و برخي وسايل ممكن است باعث جلب توجه افراد ديگر شود، در اين ميان حلقه در سكوتي دلپذير ديدگان را مجذوب و شيفته مي‌كند كه حتي نظر شخصي كه آن را در دست دارد نيز متوجه خود مي‌سازد. هنگامي‌كه انگشتان زني به حركت درمي‌آيد، ابعاد مختلف طرح آن به نمايش گذاشته مي‌شود، لذا تعجبي ندارد كه وجود حلقه، كلكسيون شما را تكميل مي‌كند. درصورتي‌كه به 500 سال قبل برگرديم، متوجه مي‌شويم كه حلقه‌ها آسان‌تر‌ين شيوه نمايش ثروت و البته عشق محسوب مي‌شدند. در عصر رنسانس و باروك، داشتن حداقل يك حلقه براي هر انگشت و حتي چندين انگشتر براي يك انگشت امري متداول بود، درحالي‌كه در شرايط كنوني كمتر با چنين رسم‌هايي مواجه مي‌شويم.

به گفته سفير ونيز در توصيف هنري چهارم پادشاه انگليس (همه همسرانش) تمامي انگشتان او مزين به انگشترهاي مختلف بودند و پس از مرگ تعداد حلقه‌هايش به 234 عدد مي‌رسيد، حتي كاربرد حلقه به عنوان آويز يا گردن‌بند نيز مرسوم بود.

در ادبيات، به ندرت به مطالبي درباره‌ي گل‌سينه‌هاي جادويي برخورد مي‌كنيم درحالي‌كه حكايت حلقه به عنوان زيباترين اثر و طرحي نمادين آغاز و پاياني ندارد. حلقه، سمبل عشق (حلقه‌هاي نامزدي، عروسي و حلقه‌هايي كه نشانه جاودانگي مي‌باشند)، گرايش‌هاي مذهبي (بوسيدن حلقه توسط روحاني مسيحي) و قدرت، ثروت و موقعيت اجتماعي است. از حلقه مي‌توان به عنوان مهر نيز استفاده كرد همچنان‌كه مظهر مد رايج نيز مي‌باشد به علاوه در مسابقات ورزشي مهم در ايالات‌متحده، حلقه‌هايي به عنوان نماد قهرماني وجود دارد و يا به منظور يادبودي از دوران مدرسه و دانشكده، حلقه‌هايي به دانش‌آموزان يا دانشجويان اعطا مي‌شد. امروزه با وجود زيور‌آلات بسيار متنوع، محدود كردن انتخاب به برگزيدن يك حلقه، كاري بسيار دشوار است.

حلقه كاچينگ Ka-CHING، راز تبديل يك حلقه به محصولي پرفروش‌

بسياري از حلقه‌هايي كه در اينجا مشاهده مي‌كنيم طرحي كلاسيك دارند. از هر 10 حلقه فوق‌العاده زيبا و الهام‌بخشي كه در زمره پرفروش‌ترين انگشتري‌هاي جهان قرار مي‌گيرند، خصوصيات منحصر به فرد آثار ارزشمند را در زمينه طراحي مورد بررسي قرار داديم تا به رمز موفقيت‌شان پي‌ببريم. هنگامي‌كه طرح خاصي مورد توجه قرار مي‌گيرد، اغلب زمينه‌اي براي محصولات ديگر نظير: آويز گردن، دكمه سردست، گوشواره و ديگر موارد فراهم مي‌شود. در واقع دلايل تجاري خاصي در مورد اين موضوع كه چرا در ابتدا حلقه توليد مي‌شود و پس از آن اقلام ديگر به بازار عرضه مي‌شود، وجود دارد.

درباره‌ي چنين شرايطي مي‌توان دلايلي را مطرح كرد: اول آن‌كه هزينه توليد آن‌ها كمتر است زيرا مواد كمتري در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. دوم آن‌كه برخلاف گردن‌بند، يك انگيزه‌ي غريزي در خريد انگشتر در تمامي افراد وجود دارد و سوم آن‌كه نظر زنان را از هر طبقه و گروه سني به خود جلب مي‌كند.

يك طراح بايد به نكات زير توجه داشته باشد:

1- طرحي جاودان ارائه كند كه قابليت ساخت با مواد كم هزينه و مواد پر هزينه‌تر را داشته باشد بدون آن‌كه از جذابيت آن كاسته شود. 2- سادگي طرح در حدي باشد كه نظر هر دو جنس را متوجه خود كند به اين معنا كه تا حدي زنانه باشد كه زنان گرايش به خريد پيدا كنند و مردان وادار شوند كه آن را براي زنان خريداري كنند. 3- در طراحي از اشكال و صور انتزاعي استفاده كند به‌طوري‌كه حلقه قابل تشخيص از ديگر محصولات و ساخته‌ها باشد و در ضمن نماد شركت به‌شمار آيد. 4- همچنين بايستي استراتژي ثابت و پايداري در زمينه بازاريابي وجود داشته باشد.

1-كارتيه CARTIER
حلقه‌اي متشكل از سه دايره‌ي به هم متصل، نمونه‌اي از طرح مشهور تثليث (3گانه) كارتيه در سال 1924. از سال 1930 طرح مذكور سمبل زيبايي به‌شمار مي‌آيد و در طول اين دهه افراد بسيار مشهوري از اين مدل استفاده كرده‌اند. طرحي جاودان كه هنوز زمينه‌ساز عرضه كلكسيون‌هاي نوين است.

2- بولگاري BULGARI

در سال 1991 بولگاري طرح B.zero1 را ارائه كرد از آن پس، به علت موفقيت گسترده‌اش نماد اثري تجملي و لوكس در هزاره‌ي جديد شد. بولگاري همواره با جهان مد در ارتباط بوده است.

3- پياژه PIAGET

حلقه مورد نظر عنصر حركت را در ذهن تداعي مي‌كند. حلقه دروني قابليت چرخش به‌طورمجزا به دور حلقه‌ي بيروني را دارد. اين مدل كه در سال 1990 طراحي شد بسيار ساده، نوين و شيك است. 

4- كريستين ديور CHRISTIAN DIOR 

ساخته‌هاي اين شركت از طلا داراي علامت "ديور  "Dior است. اين شركت از فوريه سال 2004 به بعد طرح‌هايي را به نمايش مي‌گذارد كه از نقطه نظر زيباشناختي با هرگونه مد يا منسوجات از جمله كتان سياه هماهنگي دارد.

5- تيفاني TIFFANY & CO 

تيفاني ستينگ از سال 1886 به عنوان حلقه سنتي نامزدي برليان حاوي 6 پايه نگه‌دارنده (Prong) معرفي شد. اين شركت علاوه بر عرضه آثاري رمانتيك، در زمينه‌ي بازاريابي نيز از تجربه و تخصص كافي برخوردار است و همواره از جعبه آبي براي نمايش حلقه‌هايش استفاده مي‌كند.

6- گرف GRAFF 

گرف در عرضه اقلام درشت و زرد رنگ شهرت دارد. الماس دريم 09.100  قيراط وزن دارد. گرف توجه به معيارهايي همچون اندازه، كيفيت و رنگ را در عرضه توليد اساس كار خود قرار داده است.


7- امگا OMEGA 

نماد جديدي از امگا كه نشان مي‌دهد تا چه حد شركت‌هاي ساعت‌سازي سعي دارند كه جواهرات و ساعت‌هايشان با يكديگر هماهنگي داشته باشد و به جاي آرم شركت از سمبلي در طراحي استفاده كنند كه كانون توجه قرار گيرد.

8- بوچرون BOUCHERON 

حلقه كواتر اثري متعلق به كلكسيون "تكسچر بوچرون      Boucheron's Texture" كه از 4 رنگ متفاوت طلا از جمله طلاي خاص اين شركت (به رنگ شكلاتي) ساخته شده است.

9- وان كليف و آرپلز VAN CLEEF & ARPELS 

شركت فرانسوي مزبور با افتتاح كلكسيون "الهامبرا Alhambra" خود در سال 1975 نقش مهمي را در دنياي جواهرات ايفا كرد.

10-جرج جنسن GEORG JENSEN 

حلقه "فيوژن Fusion" اثري از "نينا كاپل Nina Koppel" متعلق به شركت دانماركي، مركب از 2 تا 5 حلقه كوچك است كه هر يك بنابر علاقه شخص، قابل تركيب با يكديگر مي‌باشد. در چنين شرايطي طراحي بر مبناي نوع مواد متناسب با آن انجام مي‌گيرد. در هر حال جنس حلقه‌ها بايد از طلا باشد، در غير اين‌صورت سبب فرسودگي يا ساييدگي يكديگر مي‌شوند.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین