خبر
 

پرارزش ترین پول های جهان

 فهرست 10 واحد پولی که در حال حاضر بیشترین قدرت خرید (‌معاوضه در برابر دیگر واحد های ارزی )‌ را در جهان دارند شاید شما را متعجب کند. البته باید به این نکته توجه داشت که بالاترین ارزش به معنی قدرتمند ترین نیست. به عنوان مثال یک دینار کویت دارای ارزش برابری بالایی است اما این واحد پولی کاربرد زیادی در خارج از مرزهای جغرافیایی این کشور ندارد .

 

 

1-  دینار کویت مقام نخست را در بین پولهای با ارزش جهان بازی می کند، این واحد پولی به 1000 فلس تقسیم می شود (دینار کویت: ISO 4217 کد KWD) یک دلار برابر است با  3.53 دینار کویت  .

پرارزش ترین پولهای جهان

2 – مقام دوم ارزش برابری را در بین واحد های پولی دینار بحرین در دست دارد که این واحد نیز به 1000 فلس تقسیم می  شود .گفتنی است دینار بحرین به جای روپیه خلیج فارس در سال 1965 معرفی شد .یک دلار آمریکا برابر است با 2.65 دینار بحرین(دینار بحرین BD، کد: BHD)

پرارزش ترین پولهای جهان

3 – مقام سوم در بین با ارزش ترین پولهای جهان به ریال عمان تعلق دارد که به 1000 بیضا تقسیم می شود . یک دلار آمریکا برابر است با  2.59 ریال عمان
(ریال عمان ISO 4217 کد OMR) 
پیش از 1940 روپیه هند و ماریا ترزا در پادشاهی عمان به عنوان واحد های پولی دست به دست می شدند،‌ در این سال برای استان ظفار ریال معرفی شد و سپس در تمامی این کشور واحد مرجع قرار گرفت .البته روپیه هند تا سال 1959 در این کشور ارزش خود را حفظ کرد.

پرارزش ترین پولهای جهان

4- مقام چهارم پرارزش ترین پول دنیا به لاتس واحد پول لتونی تعلق دارد که هر واحد آن برابر با 100 سانتیمی است . یک دلارآمریکا برابر است با 1.83 لاتس
(لاتس لتونی ISO 4217 کد: LVL یا 428 lats)

پرارزش ترین پولهای جهان

5- در جایگاه پنجم مقام پنجم پرارزشترین پول ها ی جهان پوند استرلینگ قرار د ارد .که معمولا با نام پوند شناخته م شود ،‌هر پوند به 100 پنس تقسیم می شود .  یک دلار آمریکا برابر است با 1.58 پوند استرلینگ (نماد: $ ISO کد: GBP) 
این ارز چهارمین ارز پرمعامله جهان پس از دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن نیز هست .

پرارزش ترین پولهای جهان

6- جایگاه ششمین پول پرارزش جهان به پوند فالکلند که جزیره ای در اقیانوس اطلس جنوبی است تعلق دارد. ارزش این پول به پوند انگلیس ثابت تعریف شده است . یک دلار برابر است با 1.589 پوند (‌پوند فالکلند ISO 4217 FKP کد: FK )

پرارزش ترین پولهای جهان

7- مقام هفتم در فهرست پول های پرارزش جهان به پوند جبل الطارق تعلق دارد. یک دلار آمریکا برابر است با 1.589 پوند ( کد: GIP) ارز از جبل الطارق است. 
تا سال 1872 در این منطقه هر دو سیستم پولی انگلیسی و اسپانیایی به کار گرفته می شد اما کاهش شدید نرخ پول اسپانیا با عث حذف این سیست پولی در جبل اطارق شد تا اینکه در 1927 این منطقه اسکناس خود را منتشر کرد  .

پرارزش ترین پولهای جهان

 8 – هشتم فهرست پرازرشترین پول های جهان در حال حاضر در اختیار پوند سنت هلن است که جزایری در اقیانوس اطلس هستند .این واحد پولی در بابر پوند استرلینگ ثابت و به 100 پنس تقسیم شده است.

پرارزش ترین پولهای جهان

9 – جایگاه نهم از پول های باارزش جهان به (SDRs) یا واحد پولی صندوق بین المللی پول تعلق دارد .این سبد ارزی شامل چهار ارز جهان روا است با ترکیب  41.9٪ دلار امریکا، 11.3٪  پوند استرلینگ،‌ ، 37.4٪ یورو و 9.4٪ ین ژاپن  (SDRs ISO 4217 کد: XDR)

پرارزش ترین پولهای جهان

10– جایگاه دهمین با ارزش ترین پول جهان به یورو  تعلق دارد . این واحد پولی در سال 2002 از سوی 17 کشور در اتحادیه اروپا به عنوان پول واحد مشترک مورد حمایت قرار گرفت ،‌در حال حاضر یک دلار آمریکا برابراست با  1.28 یورو .(نماد: €؛ کد ایزو: EUR) 

پرارزش ترین پولهای جهان

 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین