خبر
 

علامت پوند و يورو بر اساس حروف يوناني و انگليسي بوجود آمدند

يورو براساس موافقت نامه پیمان "ماستریخت" در سال 1992 تاسیس شد.علامت پوند و يورو بر اساس حروف يوناني و انگليسي بوجود آمدند نشانه رسمي يورو بر اساس نشانه حرف يوناني اپسيلون و همچنين شبيه حرف ( E )است که با يک يا دو خط به سبک قديمي نوشته شده و بيانگرحرف اول کلمه لاتين liberaL"" است.

 

نشانه رسمي يورو بر اساس نشانه حرف يوناني اپسيلون و همچنين شبيه حرف ( E )است اولين حرف کلمهاست ( Europ) خط موازي در يورو بيانگر ثبات يورو مي‌باشد.    
 
يورو براساس موافقت نامه پیمان "ماستریخت" در سال 1992 تاسیس شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور يکي کردن معیارهای دقیق مانند کسری بودجه کمتر از سه درصد از تولید ناخالص داخلی اين موافقت نامه را امضا کردند.در تاريخ اول ژانويه 1999 بطور رسمي در مبادلات الکترونيکي و بانکي مورد استفاده قرار گرفت.
 
 
طراحي يورو به رقابت گذاشته شدو توسط يک تيم چهار نفره از کارشناسان که هويت آنها فاش نشده است،طراحي شده است .تصور بر اين است که "الين بيليت " طراح بلژيکي برنده اين رقابت بوده و طرح کنوني يورو را وي طراحي کرده است.  
 
(£)اين نشانه بیانگرحرف بزرگ "L"است که با يک يا دو خط به سبک قديمي نوشته شده است. L""بيانگرحرف اول کلمه لاتين liberaL"" است واحد وزن رومي است که به اختصار "lb "نوشته مي‌شود .
 
نماد پوند ،نشانه اي براي پوند استرلينگ ،ارز انگليس است .چندین کشور، از جمله لبنان و مصر، واحد پول خود را "پوند"می نامد، اما از نماد پوند استفاده نمی کنند.در ولز، نماد سنتی"پنس"مورداستفاده قرار می گیرد.
 
اعتقاد بر این است که اصل "پوند" به معنای "پوند از نقره خالص" است، وزن پوند دقیقا240 است.فرهنگ انگلیسی آکسفورد 1300، بيان شده که نام پوند بر اساس نام "استرلینگ"است که ریشه در سال 1955 دارد و از نام" پنی نورمن" مشتق شده است.
 
 
 
پوند استرلینگ (به انگلیسی: Pound sterling)‏ یا بطور کوتاه پوند، واحد پول پادشاهی بریتانیا است. پوند استرلینگ معمولاً با نماد "£" و یا بطور رسمی‌تر با مخفف" GBP "نمایش داده می‌شود.
 
واحد کوچک‌تر پوند پنی (Penny)‏ نام دارد، که از صدتای آن یک پوند تشکیل می‌شود. پوند یکی از قوی‌ترین و با ارزشترین ارزها است.
نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین