خبر
 

مشخصات امنيتی اسکناس 100000 ريالی

 

ویژگیهای كاغذ

واترمارك: پرتره حضرت امام (ره) در سمت چپ و در خمیر كاغذ به صورت سه بعدی كه در مقابل نور از دو طرف قابل مشاهده است.

نخ امنیتی پنجره‌ای: از نوع هولوگرام با عرض 5/2 میلیمتر شامل آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول نخ که در مقابل نور با تغيير زاويه بصورت هفت رنگ ديده می‌شود و عدد لاتين 100000 در روی آن قابل مشاهده خواهد بود.

نخ امنيتی پنهان: از جنس پلی استر که عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران روی آن نقش بسته و تحت تابش اشعه ماورای بنفش با سه رنگ سبز، آبی و قرمز نمايان خواهد شد.

الياف فلورسنتی نامرئی: در پشت و روی کاغذ وجود دارد که تحت تابش اشعه ماورای بنفش در چهار رنگ زرد، سبز، قرمز و آبی قابل مشاهده خواهد بود.
ویژگی‌های چاپ

نوع چاپ: به صورت افست خشك

نقش: کليه نقوش اسکناس به صورت خطی و با استفاده از سيستم طراحی امنيتی طراحی شده‌اند که شامل طرح‌های گيلوش و مدالين (طرح هندسی تکراری) و ريزنوشته‌ها می‌باشد.

ریزچاپ (میكروپرینت): بر روی اسکناس بصورت ريزچاپ برجسته و ريزنوشته و در پشت اسکناس بصورت ريزچاپ برجسته بر روی گنبد آرامگاه سعدی قرار دارد.

سیترو (See Through): عدد 100000 در قسمت چپ و پايین که با چاپ مکمل آن در پشت اسكناس در مقابل نور قابل مشاهده می‌باشد.

چاپ برجسته: بخش‌هايی از این اسكناس شامل پرتره امام خمينی (ره)، حاشيه و نوشته‌ها واقع بر روی اسکناس و آرامگاه سعدی، حاشيه و نوشته‌ها در پشت اسکناس دارای چاپ برجسته می‌باشند كه برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ‌های دیگر به سادگی به وسیله انگشتان دست قابل لمس است.

نشانه برجسته برای تشخیص روشندلان: گوشه سمت چپ و پايين، چهار نقطه به صورت برجسته به رنگ قهوه‌ای برای سهولت شناسایی این اسكناس توسط عزیزان روشندل در نظر گرفته شده است.

تصویر مخفی (لتنت ایمیج): مشخصه طرح مخفی در حاشيه پايين اسکناس به صورت برجسته چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به شکل تقريباً افقی و در مقابل نور، عدد لاتين 100000 نمايان خواهد شد.

 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین