خبر

مشخصات نقره (silver)

نام نقره Silver از واژه لاتین (argentums) و واژه آنگلوساكسونی Seolforsiolfur به معنای نقره گرفته شده است. واژه Silver حداقل در 14 زبان زنده دنیا مشابه است. عنصر نقره در كانی ها و به شكلآزاد یافت می شود و از نظر فراوانی در پوسته زمین 00001/0 % می باشد.

نقره فلزی است به رنگ سفید - نقره ای با نماد Ag، عدد اتمی 47، وزن اتمی86/107، وزن مخصوص 5/10 گرم بر سانتیمتر مکعب، سختی 5/2 در مقیاس موس، نرم، بسیار شكل پذیر، قابل انعطاف، جلای فلزی، براق، نقطه جوش 2163 درجه سانتیگراد درجه سانتی گراد و نقطه ذوب 8/960 درجه سانتی گراد.

نقره در گروه 11 (IA) جدول تناوبی به عنوان فلز ضعیف Transition metals بوده و در دوره 5 قرار دارد.

نقره خالص دارای بالاترین هدایت حرارتی، سفید ترین رنگ، بالاترین انعكاس(بازتاب) نوری است اما اشعه ماوراء بنفش را به صورت ضعیفی منعكس می کند. هالیدهای نقره در برابر نور حساس هستند. این فلز در حالت خالص در برابر هوا و آب پایدار است اما زمانی كه نقره در معرض ازون، سولفید هیدروژن H2S و یا هوا قرار می گیرد، كدر می شود.

فلز نقره بالاترین هدایت الكتریكی و حرارتی و درجه سایش بالا را در میان تمامی فلزات حتی بالاتر از مس دارد اما قیمت بیشتر این فلز از استفاده آن در هر جایی به جای مس و به منظور اهداف الكتریكی، جلوگیری می كند.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین