خبر

جهش 200 درصدی بیت‌کوین پیش از هاوینگ!

جهش 200 درصدی بیت‌کوین پیش از هاوینگ!

به اعتقاد یکی از تحلیلگران برجسته‌ی بازار کریپتو، قیمت بیت کوین تا پیش از وقوع رویداد هاوینگ ممکن است تا 200 درصد افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بیت کوین (BTC) سرانجام اولین کندل ماهانه‌ی قرمز خود را در سال 2023 ثبت کرد. پس از آن‌که تلاش‌های بیت کوین برای عبور از سد محکم 28,000 دلار شکست خوردند، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال سرانجام وارد کانال 26,000 شد. این مسئله به افزایش فشار فروش در بازار دامن زده است. به این ترتیب، سقوط قیمت بیت کوین باعث تشدید احساسات منفی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار شده است. 

با وجود این، یکی از معامله‌گران سرشناس و محبوب بازار کریپتو در توییتر با نام مستعار ریجر (Rager@) معتقد است بیت کوین تا پیش از وقوع رویداد هاوینگ بعدی در سال 2024، هنوز هم شانس رسیدن به 40 هزار دلار را دارد. به عقیده‌ی ریجر، بیت کوین می‌تواند با پیروی از الگوی صعودی خود در سال 2019 - یعنی یک سال پیش از آخرین هاوینگ بیت کوین - تقریبا 200 درصد رشد داشته باشد.

مقایسه دوره‌ی کنونی با دوره‌ي پیشین هاوینگ بیت کوین

در همین حال، این معامله‌گر و تحلیلگر مشهور بازار کریپتو به این مسئله اشاره کرده است که سرمایه‌گذاران بلندمدت از محدوده‌ی کنونی قیمت بیت کوین نهایت استفاده را خواهند کرد تا پیش از شروع چرخه‌ی صعودی بزرگ بعدی بتوانند به خرید و انباشت این دارایی دیجیتال بپردازند.

برای آن‌که بیت‌کوین بتواند چشم‌انداز صعودی خود را در هفته‌ها و ماه‌های آینده همچنان حفظ کند، باید بتواند سطوح حمایت کلیدی و مهمی را برای خود نگه دارد تا از تشدید فشار فروش و وقوع کاپیتولاسیون در بازار جلوگیری کند. کاپیتولاسیون به وضعیتی در بازار گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران از روی وحشت و ناامیدی از بازگشت قیمت به فروش دارایی خود در زیر قیمت خرید اقدام کنند.

به اعتقاد یکی دیگر از معامله‌گران مشهور بازار کریپتو با نام کاربری CryptoFaibik@ در توییتر، قیمت بیت کوین هم‌اکنون در حال تثبیت جایگاه خود در یک الگوی گوه‌ی نزولی در نمودار روزانه است. در نتیجه‌، به گفته‌ی این تحلیلگر، اندیکاتورهای متعددی از جمله باندهای بولینگر و شاخص قدرت نسبی (RSI) خبر از بریک‌اوت قریب‌الوقوع در قیمت بیت کوین می‌دهند.

نمودار تکنیکال بیت کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:00 روز پنج‌شنبه اول ژوئن / 11 خرداد – بیت کوین با 1.44 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 26,814 دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین اکنون با 4.11 درصد کاهش به رقم 15,135,777,663 دلار رسیده است. ارزش بیت کوین در برابر اتریوم (ETH) نیز در حال حاضر 0.48 درصد کاهش یافته است.

همچنین، ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 26,671 دلار تا سقف 27,346 دلار در نوسان بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 11 خرداد 1402 ساعت 11:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین