خبر

نمایشی از صعود در صحنه‌ طلا

نمایشی از صعود در صحنه‌ طلا

در حالی که شاخص دلار آمریکا روند صعودی خود را به بالای سطح 104.30 گسترش می‌دهد، بهای طلا نیز جهش‌های صعودی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات آسیایی در محدوده‌ی 1,962 الی 1,967 دلاری حرکت‌های جهشی را به نمایش می‌گذارد.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) در نظر دارد بهبود خود را به بالای 104.30 امتداد دهد. البته انتظار می‌رود که ترس از یک افزایش دیگر نرخ بهره توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جذابیت شاخص دلار را بهبود بخشد. 

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اشتغال ایالات متحده هستند تا رهنمونی جدی در مورد سیاست نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در ماه ژوئن دریافت کنند، این فلز گرانبها به سمتی فرعی کشیده شده است.

و اما در چشم‌انداز دیگر، معاملات آتی S&P500 پس از مواجهه با فشار فروش از سوی سرمایه‌گذاران در روز چهارشنبه، حرکت‌های متلاطمی را در آسیا به تصویر کشید.

آنچه مسلم است نوسانات مرتبط با داده‌های بازار کار ایالات متحده تأثیر مستقیمی بر دارایی‌های حساس به ریسک دارد، چرا که اعداد خوش‌بینانه در این حوزه، هیچ  انتخاب دیگری برای فدرال رزرو باقی نمی‌گذارد، جز اینکه نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهد. از این رو، سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) هستند تا تصویر روشنی از سلامت بازار کار به دست آورند.

بررسی آمار و داده‌ها

طبق گزارش اولیه، 190 هزار لیست حقوق جدید در ماه می به بازار کار اضافه شد که کمتر از 253 هزار نفر اضافه‌شده در ماه آوریل است. نرخ بیکاری، در مقابل 3.4 درصد، به 3.5 درصد افزایش یافته است. میانگین درآمد ساعتی، سالانه 4.4 درصد ثابت است، در حالی که هزینه‌ی ماهانه‌ی نیروی کار 0.3 درصد و با سرعت کمتری نسبت به 0.5 درصد ثبت‌شده در ماه آوریل، افزایش یافته است. این موضوع ممکن است تورم هزینه‌ی نیروی کار را کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار ساعتی

قیمت طلا پس از ارائه‌ی یک شکست(بریک‌اوت) الگوی نمودار نزولی که در مقیاس دو ساعته شکل گرفت، روند بهبود خود را افزایش داد. شکست الگوی فوق حاکی از بازگشت صعودی است. این فلز گرانبها در حال تلاش برای شکستن بالاتر از 23.6% فیبوناچی اصلاحی (از سقف قیمت تاریخی 2079.76 دلار تا کف قیمت 30 می در 1932.12 دلار) در 1967.18 دلار است.

همچنین، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) در نظر دارد به محدوده‌ی صعودی 60.00 الی 80.00 تغییر جهت دهد. رویدادی مشابه این، مومنتوم صعودی را فعال می‌کند.

نمودار ساعتی طلا

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 11 خرداد 1402 ساعت 10:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین